דיווח: יוזמת דרעי – ניסיון לשכנע את ליברמן להצטרף לממשלת ימין

גורמים בליכוד ובש"ס אומרים כי יוזמת הבחירות הישירות לראשות הממשלה נועדה להפעיל לחץ על יו" ישראל ביתנו ליברמן להצטרף לממשלת ימין-חרדים. "הוא יעדיף לשמר את מעמדו כלשון מאזניים וככזה שהקואליציה תלויה בו - ויסכים להתגמש"

גורמים בליכוד ובש"ס טוענים הבוקר שכל יוזמת הבחירות הישירות לראשות הממשלה בין נתניהו לגנץ שהציע השר אריה דרעי לא באמת נועדה להעברת חוק בכנסת שישנה את השיטה, אלא שמטרתה היא אך ורק להפעיל לחץ על אביגדור ליברמן כדי שיתגמש ויסכים להצטרף לממשלת ימין-חרדים – כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של זאב קם, המחשבה מאחורי המהלך הייתה שאם יו"ר ישראל ביתנו יבין שיש נתיב חלופי בדמות בחירות ישירות, הוא יעדיף לשמר את מעמדו כלשון מאזניים וככזה שהקואליציה תלויה בו – ויסכים להתגמש ולהצטרף לממשלת עם הימין והחרדים. זו גם הסיבה לשינוי עמדת נתניהו בנושא – ממתנגד לתומך – מתוך ידיעה שאין כוונה אמיתית לקדם חוק לבחירה ישירה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שישי עם יו"ר שס השר אריה דרעי ונתן לו אור ירוק להמשיך לקדם בכנסת את יוזמת הבחירה הישירה, שתאפשר לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, ולבדוק את ההיתכנות שלה. כיום מסתמן שיש למהלך רוב בכנסת, שכן ליברמן תומך במהלך באופן עקרוני.

נתניהו אמר לדרעי במפגש: "אתה יכול להתחיל לבדוק את זה". עם זאת, נתניהו שמר על זהירות ולא התחייב למהלך כזה או אמר שהוא מעוניין בו. בפגישה בין נתניהו לדרעי סוכם גם כי יו"ר ש"ס יברר עם כל הסיעות בנוגע לעמדתן בסוגיה. עד כה ידוע כי הימין החדש, שס והעבודה בעד המהלך, ביהדות התורה נגד, ובליכוד ובכחול לבן טרם הביעו עמדה רשמית בנושא.

ב'ווינט' דווח כי בפגישה סוכם עוד, שדרעי ייפגש עם נציגי הסיעות החרדיות, במטרה לגייס "הסכמות" בסוגיות דת מדינה. משמעות הדבר היא לבדוק עד כמה רחוק הם יהיו מוכנים ללכת מבחינת הפשרות שלהן יצטרכו להסכים על מנת לאפשר לשותפים אחרים להיכנס לקואליציה – כאלו שסוגיות דת ומדינה חשובות ביותר מבחינתם, כמו יו"ר ישראל ביתנו אבידור ליברמן.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה חנופה. בושה לדרעי. מתחנף לרשעים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו