יונתן סינדל / פלאש 90

גורם בכחול לבן: "לפיד לא יצטרף לממשלה אם נתניהו ימשיך ויכהן בה כראש הממשלה"

ברקע הניסיונות להקמת ממשלת אחדות: גנץ, "לא פוסל ישיבה תחת נתניהו על בסיס מתווה הנשיא". מנגד גורם בכחול לבן מבהיר: "לפיד לא יצטרף לממשלה אם נתניהו ימשיך ויכהן בה כראש הממשלה גם אם גנץ יחליט להתפשר בנושא הזה"

ברקע הניסיונות להגיע לפשרה שתאפשר הקמת ממשלת אחדות, גורמים בכחול לבן מבהירים הבוקר (חמישי) כי אין הסכמה על הקמת ממשלת אחדות כאשר נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה. "לפיד לא יצטרף לממשלה אם נתניהו ימשיך ויכהן בה כראש הממשלה גם אם גנץ יחליט להתפשר בנושא הזה", צוטט הגורם בידיעות אחרונות.

מנגד דווח בישראל היום כי אמש בישיבת "הקוקפיט" נראה היה שחל שינוי בעמדתו של לפיד, והתנגדותו לממשלת אחדות היה נחרצת הרבה פחות, ההערכה היא כי אם תקום ממשלת אחדות, לפיד יצטרף אליה ולא ישאר בחוץ. הויכוח בכחול לבן מתמקד סביב השאלה האם לקבל את מתווה הנשיא ובכך להסכים למעשה שנתניהו יתחיל לכהן ראשון ברוטציה גם אם יש נגדו כתבי אישום. גנץ מציע לבחון את פרטי מתווה הנשיא, אך מדגיש כי נתניהו אינו יכול לכהן כראש הממשלה אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום. כך פורסם 'בישראל היום'.

עוד פורסם 'בישראל היום' כי במו"מ בין הליכוד לכחול לבן הצליחו להגיע לפשרות בנושאים רבים למרות שעדיין פעורים בו כמה חורים גדולים. ע"פ ההסכם גנץ יוותר ויאפשר לנתניהו להיות ראשון ברוטציה, וכן לבוא עם בלוק הימין חרדים, אשר מונה 55 חכי"ם, כחול לבן תקבל את תיקי הביטחון והחוץ, והליכוד את האוצר, נתניהו מתעקש שהנבצרות תיכנס לתוקפה רק מתחילת המשפט, ומסרב להתחייב שלא יבקש חסינות מוועדת הכנסת. בכחול לבן נראה שלא יתעקשו על כך, בהנחה שממילא אין לו רוב בוועדה. אם לפיד יחליט בכל זאת להישאר בחוץ, מכסת התפקידים של כחול לבן לא תיפגע. נוסף על כך, במקרה שליברמן יחליט להצטרף לממשלה, תהיה מכסת התיקים שלו על חשבון כחול לבן.

'בכאן חדשות' דווח כי בפגישה של נשיא המדינה ריבלין עם אביגדור ליברמן, הבהיר הנשיא כי משמעות מתווה הנבצרות אותו גיבש – משמעותו ריקון מלא וטוטאלי של סמכויות ראש הממשלה. כלומר, במידה וראש הממשלה נתניהו ייצא לנבצרות לא יהיו בידיו סמכויות כלשהן. בפגישה שקיימו אתמול ריבלין וליברמן ביקש יו"ר ישראל ביתנו מהנשיא להגדיר במדויק את מועד היציאה לנבצרות אך ריבלין סרב ואמר לליברמן כי הוא משאיר מרחב גמישות למשא ומתן בין הליכוד לבין כחול לבן בדבר הקמתה של ממשלת האחדות,

עוד פורסם 'בכאן חדשות' כי ברקע המבוי הסתום בין המפלגות הגדולות, גנץ מקדם את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. מקורב לגנץ: "בני מתחיל להבין שאם מסיימים את ימי המנדט הוא עלול לשלם מחיר. אם לא תהיה ברירה, נלך לממשלת מיעוט כדי לתפוס את השלטון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו