Avshalom Sassoni/Flash90

ליברמן לגנץ: "חסר לי הודעה שכל ראשי כחול לבן מקבלים את מתווה הנשיא"

יו"ר ישראל ביתנו אמר בתום פגישה עם יו"ר כחול לבן: "חסר לי הודעה ברורה של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא. לא שמעתי לא, אבל גם לא שמעתי כן". גנץ: "אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום"


צילום: איתמר שאול

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר הבוקר בתום פגישה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כי, "החלפנו דעות, מה שחסר לי זאת הודעה ברורה, חדה, של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו לאו חזק, שמענו שהוא לא מקבל את כל ההצעה כפי שהצעתי. פה לא שמעתי לא, אבל גם לא שמעתי כן בצורה חיובית, בצורה פוזיטיבית, זה מאוד חסר. אני אמשיך לעשות כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה".

ליברמן הוסיף בהצהרה משותפת עם גנץ בכפר המכבייה כי, "אני חושב ששני המרכיבים הקריטיים לממשלה כזאת זה כחול לבן והליכוד, אמרתי שאם שני יצליחו להגיע לעמק השווה ולהקים ממשלה, אם ירצו בלעדינו אנחנו יכולים להביא 8 מנדטים בונוס, ללא תמורה, אבל קודם כל שתוקם ממשלה מהסוג הזה. האתגרים הביטחוניים והכלכליים להערכתי על כך ברורים שכל בר דעת מבין שאין דבר גרוע יותר מלדרדר את כל המדינה למערכת בחירות".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי, "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק – אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

ב'ידיעות אחרונות' דווח הבוקר כי גורמים בכחול לבן מבהירים שאין הסכמה על הקמת ממשלת אחדות כאשר נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה. "לפיד לא יצטרף לממשלה אם נתניהו ימשיך ויכהן בה כראש הממשלה גם אם גנץ יחליט להתפשר בנושא הזה".

מנגד דווח בישראל היום כי אמש בישיבת "הקוקפיט" נראה היה שחל שינוי בעמדתו של לפיד, והתנגדותו לממשלת אחדות היה נחרצת הרבה פחות, ההערכה היא כי אם תקום ממשלת אחדות, לפיד יצטרף אליה ולא ישאר בחוץ. הויכוח בכחול לבן מתמקד סביב השאלה האם לקבל את מתווה הנשיא ובכך להסכים למעשה שנתניהו יתחיל לכהן ראשון ברוטציה גם אם יש נגדו כתבי אישום. גנץ מציע לבחון את פרטי מתווה הנשיא, אך מדגיש כי נתניהו אינו יכול לכהן כראש הממשלה אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום. כך פורסם 'בישראל היום'.

עוד פורסם 'בישראל היום' כי במו"מ בין הליכוד לכחול לבן הצליחו להגיע לפשרות בנושאים רבים למרות שעדיין פעורים בו כמה חורים גדולים. ע"פ ההסכם גנץ יוותר ויאפשר לנתניהו להיות ראשון ברוטציה, וכן לבוא עם בלוק הימין חרדים, אשר מונה 55 חכי"ם, כחול לבן תקבל את תיקי הביטחון והחוץ, והליכוד את האוצר.

נתניהו מתעקש שהנבצרות תיכנס לתוקפה רק מתחילת המשפט, ומסרב להתחייב שלא יבקש חסינות מוועדת הכנסת. בכחול לבן נראה שלא יתעקשו על כך, בהנחה שממילא אין לו רוב בוועדה. אם לפיד יחליט בכל זאת להישאר בחוץ, מכסת התפקידים של כחול לבן לא תיפגע. נוסף על כך, במקרה שליברמן יחליט להצטרף לממשלה, תהיה מכסת התיקים שלו על חשבון כחול לבן.

'בכאן חדשות' דווח כי בפגישה של נשיא המדינה ריבלין עם אביגדור ליברמן, הבהיר הנשיא כי משמעות מתווה הנבצרות אותו גיבש – משמעותו ריקון מלא וטוטאלי של סמכויות ראש הממשלה. כלומר, במידה וראש הממשלה נתניהו ייצא לנבצרות לא יהיו בידיו סמכויות כלשהן. בפגישה שקיימו אתמול ריבלין וליברמן ביקש יו"ר ישראל ביתנו מהנשיא להגדיר במדויק את מועד היציאה לנבצרות אך ריבלין סרב ואמר לליברמן כי הוא משאיר מרחב גמישות למשא ומתן בין הליכוד לבין כחול לבן בדבר הקמתה של ממשלת האחדות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סטאלין קומוניסט אנטישמי שונא יהדות. מ צאצאצי ערב רב. תמחה את זכר עמלק

2 שויצרים זה לא מילה!!!!!

סך הכל הוא גילה את פרצופו האמיתי של הימין החילוני בישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו