צילום: נועם רבקין / פלאש 90

שקד: "מתן המנדט להרכבת הממשלה הוא בידי הנשיא לא בג"ץ"

שרת המשפטים לשעבר הוסיפה כי "שופטי בג"צ לא יזרקו את הכדור לנשיא המדינה, כי הכדור נמצא בידי נשיא המדינה", והוסיפה כי היא חושבת שבית המשפט לא יתערב בסוגיה הזו. יו"ר הימין החדש סירבה לבקר את החיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית

יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, התייחסה היום לדיון הצפוי להתקיים בשבוע הבא בבית המשפט העליון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתבי האישום שהוגשו נגדו וטענה כי אין כל סמכות לבג"ץ לדון בנושא, כשלדבריה רק הנשיא יכול לפי החוק להכריע.

בראיון לגלי צה"ל אמרה שרת המשפטים לשעבר: "הנשיאה חיות ושופטי בג"צ לא יזרקו את הכדור לנשיא המדינה, כי הכדור נמצא בידי נשיא המדינה. לפי חוק יסוד נשיא המדינה, שיקול הדעת בעניין מתן המנדט להרכבת הממשלה הוא אך ורק בידי נשיא המדינה".

בהתייחסה לשאלה האם בג"ץ התערב ביכולת של נתניהו להרכיב ממשלה אמרה שקד: "אני לא חושבת שהמשחק מכור, בית המשפט לא יתערב בסוגיה הזו, בוודאי לא בזמן שנתניהו עומד בפני בחירות והציבור יכריע. אם בית המשפט יתערב בנושא הזה, זו תהיה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית" .

בעניין החלטת בית הדין בהאג אמרה שקד: "בית הדין בהאג פוליטי וצבוע ודווקא רודף אחרי הדמוקרטיות הכי חזקות. ההתערבות של בית הדין בהליכים מדיניים ופוליטיים והניסיון להפוך אותם למשפטיים, זו עוד דוגמא לאקטיביזים שיפוטי קיצוני שפושט בעולם. מערכת המשפט בישראל חזקה ומקצועית ולכן לבית הדין בהאג אין מה לחפש כאן".

שקד אף התייחסה לחיבור של הבית היהודי לעוצמה יהודית ואמרה: "כנסת ישראל יודעת להכיל קצוות, גם מהשמאל וגם מהימין העמוק. חבר הכנסת עופר כסיף, מהרשימה המשותפת שהוא אוטואנטישמי וחותר נגד מדינת ישראל, הוא יותר גרוע לדעתי מכל אחד אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השנאה של שקד ובנט לחרדים אינה יודעת גבולות…
כך היה בברית של בנט עם האח לפיד וכך הוא פועל תמיד לטובת הרפורמים והקונסרבטים הרשעים !
זה בנט הטיפש וזו שהולכת אחריו גם מאותו המין אין הבדל – הזרזיר והעוקב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו