צילום: תומר נויברג / פלאש 90

חייב להתייצב בדיון הראשון: משפט נתניהו ייפתח שבועיים אחרי הבחירות

בית המשפט הודיע על המועד לדיון הקראת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו, לפי ההודעה הדיון הראשון יתקיים ב-17 במרץ, פחות מחודש מהיום ושבועיים ויום אחרי הבחירות לכנסת. נתניהו יצטרך להתייצב בדיון הראשון בבית המשפט

דוברות בתי המשפט הודיעה היום (שלישי) על מועד פתיחת הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, או בשמו הרשמי "תיק מדינת ישראל נגד נתניהו ואחרים 67104-01-20". לפי ההודעה הדיון הראשון יתקיים ב-17 במרץ בשעה 15:00, פחות מחודש מהיום ושבועיים ויום אחרי הבחירות לכנסת.

ראש הממשלה נתניהו ויתר הנאשמים יהיו מחויבים להתייצב להקראת כתב האישום. בהודעת דוברות בתי המשפט נכתב כי נתניהו יגיע יחד עם הנאשמים הנוספים, שאול אלוביץ', איריס אלוביץ' ונוני מוזס, לבית המשפט המחוזי בירושלים למעמד הקראת כתב האישום. למרות זאת ישנה אפשרות לבקש פטור מהתייצבות באולם בחלק מהדיונים.

הדיון שפותח את המשפט הוא דיון ההקראה של כתב האישום שבמהלכו מקריא השופט את כתב האישום ומוודא כי הנאשם מבין את תוכנו. בזמן ההקראה הנאשם נדרש לענות אם הוא מקבל או כופר בעובדות כתב האישום. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שמתנהל משפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן.

לאחר דיון ההקראה יתחיל שלב הקדם-משפט, בו הצדדים מנסים לצמצם את הדיונים, ולהסכים על עובדות ומסמכים שאינם שנויים במחלוקת. בתיקי נתניהו הכוללים 333 עדים צפוי השלב הזה לצמצם את רשימת העדים באופן משמעותי. לאחר מכן יתחיל שלב ההוכחות, שבו יעלו העדים הרבים, בהם עדי המדינה ארי הרו, ניר חפץ, ושלמה פילבר, ח"כ יאיר לפיד ורבים אחרים.

בשבוע שעבר פרסם בית המשפט המחוזי בירושלים את הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה נתניהו בתיקים 1000, 2000 ו-4000. בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, כשלצידה השופטים משה בר-עם ועודד שחם. השופטת פרידמן-פלדמן דנה בשעתו גם במשפט של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

לפי "חוק יסוד: הממשלה", כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן מוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים והתיק יישמע בפני הרכב של שלושה שופטים. הסמכות לקביעת ההרכב היא של נשיא בית המשפט, אהרן פרקש.

השופטת פרידמן-פלדמן דנה בתיק אולמרט-טלנסקי ובמשפטו של השר לשעבר איציק מרדכי והייתה בין השופטים שהחליטו להפוך את הזיכוי של אולמרט להרשעה ב"תיק טלנסקי" בשנת 2015: ראש הממשלה לשעבר הורשע אז בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים.

במשפט של אולמרט בפרשת טלנסקי ("מעטפות הכסף"), ההרכב – ובו השופטת פרידמן-פלדמן – שלח את אולמרט ל-8 חודשי מאסר. לבסוף ריצה אולמרט 16 חודשי מאסר בגין הרשעותיו בשלוש פרשות. ‎השופטת סברה אז שגם ללא הקלטות שולה זקן היה אפשר להרשיע את אולמרט בפרשה.

נתניהו על השופטים במשפטו: "לא מכיר, סומך עליהם – הכל ייעלם"

השופט עודד שחם היה בדעת המיעוט בבית משפט השלום וסבר כי יש להרשיע את צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה בעבירות של הפרת אמונים ושוחד בחירות. הוא נותר בדעת מיעוט ורוב האישומים נגד הנגבי אז בוטלו בנימוק של הגנה מן הצדק.‎

השופטים עודד שחם ומשה בר-עם מונו באותה ישיבה של הוועדה למינוי שופטים לבית המשפט המחוזי בשנת 2012. בוועדה חבר השר גלעד ארדן, שהוא גם עד תביעה בתיק 4000. ‎

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לפני כמה שבועות כי הוא מושך את הבקשה שהגיש לכנסת לחסינות מפני העמדה לדין: "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך", כתב נתניהו בפייסבוק.

"בעקבות הודעת ראש הממשלה כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק", לשון הודעת היועמ"ש. בנוסף, במשרד המשפטים פרסמו את כתב האישום אותו הגישו לפני זמן קצר לבית המשפט.

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר מוקדם יותר כי, "כידוע, ביום 21.11.19 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות "1000", "2000" ו-"4000". בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה תוקפים אותו
מה הוא עשה?!

בס"ד, הכל בגלל הרוע של כחול לבן – גנץ שמנעו מנו את החסינות שמגיע לו ע"פ חוק. אבל אל תדאגו, העולם לא הפקר, בסוף זה יחזור עליו על גנץ כשיהיה לו לו משפט על גניבת ה-4 מליון ש"ח ממני וממכם משלמי המיסים, ואז נראה שינסה לבקש חסינות….

גנץ יבקש חסינות בדיוק כמו נתניהו.
גם נתניהו פגע באולמרט קשות על החשדות וכשזה מגיע אצלו הוא מבקש חסינות
הגיע הזמן לומר כולם שקרנים

כולם שקרנים חוץ מביבי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו