צילום: דובר צה"ל

נערכים להתפשטות הנגיף: צה"ל יפתח 4 מתקני אשפוז לחולי קורונה

בצה"ל נערכים להתפשטות נגיף הקורונה ולהקמת 4 מתקני אשפוז לחולים, את המאמץ להקמת מתקני האשפוז מוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בכל מתקן יהיו 50-30 מיטות אשפוז, והמתקנים ייפתחו בסמוך לבתי חולים אזרחיים, בעיקר במטרה לאפשר העברה יעילה של חולים

צה"ל נערך לפתוח ארבעה מתקני אשפוז לחולי קורונה ברחבי הארץ. המתקנים אמורים לשרת בעיקר חיילים שיידבקו בנגיף, כדי להפחית מהעומס על בתי החולים, אולם במידת הצורך יאושפזו בהם גם אזרחים – כך דווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

את המאמץ להקמת מתקני האשפוז מוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל). המתקן הראשון ייפתח בביה"ח הצבאי 10 בחיפה, ובהמשך מתוכננים להיפתח מתקני אשפוז נוספים בירושלים, בצריפין ובדרום הארץ. בכל מתקן יהיו 50-30 מיטות אשפוז, והמתקנים ייפתחו בסמוך לבתי חולים אזרחיים, בעיקר במטרה לאפשר העברה יעילה של חולים במצב קשה ובינוני.

לקראת הפתיחה של מתקני האשפוז החל צה"ל להכשיר את צוותי הרפואה שיעבדו בהם. בצה"ל יש כיום כאלף מכשירי הנשמה, ולמעט מספר מסוים שיישמר לצרכים מבצעיים, ישרתו כל יתר המכשירים את המאמץ לטפל בנפגעי הקורונה.

במקביל, החלה אתמול לפעול המעבדה הצבאית לבדיקות קורונה בצריפין וניתן לבצע בה עד 300 בדיקות ביממה, גם לשאר כוחות הביטחון. כחלק מהמאמץ הלוגיסטי הוכשרו עד כה 350 צוותים צבאיים, שנוטלים עבור מד"א את בדיקות הקורונה מאזרחים ומעבירים אותן למעבדות השונות.

צה"ל נערך להגדיל את מספר הצוותים לאלף, שיתבססו בעיקר על החיילים שנמצאים בקורסים. זאת, כחלק מההחלטה להישען בעיקר על חיילים בסדיר ולא על אנשי מילואים. במסגרת ההיערכות לסגר הוכנסו לפעילות חמישה גדודים לוגיסטיים, שהוצמדו למחוזות של פיקוד העורף. כל גדוד קיבל רכבים כדי שיוכל להעביר מזון ואספקה לאזרחים הוותיקים. צה"ל גם נערך לסייע למשטרה לאכוף את הסגר בערים. מי שיפעלו יהיו לוחמים (רובאי 03 ומעלה) שלא נמצאים כעת בפעילות מבצעית.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה צהל לא מתגבר מישלוחים של הסופרמרקטים?
זוועה המצב של המישלוחים.
איך אפשר לקנות ירקות ככה שכל הידיים נגעו בזה…

שוטפים ירקות במים וסבון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו