צילום: פלאש 90

נתניהו יקיים הערב דיון בתכנית לסיוע כלכלי למשק; שיעור האבטלה עלה היום ל-21.2%

בעקבות משבר הקורונה מספרם הכולל של דורשי העבודה בישראל הוא 880,879 בני אדם. ראש הממשלה בנימין נתניהויקיים הערב דיון כלכלי רב-משתתפים בו ידונו בתכנית רחבה ומקיפה לסיוע כלכלי למשק, בדגש על שכירים, עצמאים ועסקים קטנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב דיון כלכלי רב-משתתפים בו ידונו בתכנית רחבה ומקיפה לסיוע כלכלי למשק, בדגש על שכירים, עצמאים ועסקים קטנים, זאת בהמשך להנחיית ראש הממשלה להרחיב משמעותית את הסיוע הכלכלי.

לקראת הדיון הערב, קיימו הבוקר מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ור' המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון דיון על גיבוש התכנית הכלכלית, במשרד רה"מ בירושלים. בדיון השתתפו גם החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו, הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, סמנכ"ל ממשל וחברה במשרד רה"מ אורן כהן, סמנכ"ל פנים במשרד רה"מ ליאור פרבר, הממונה על השכר והסכמי העבודה קובי בר נתן, מנהל רשות המסים ערן יעקב, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג, היועץ המשפטי למשרד האוצר אסי מסינג וסגן ר' המועצה הלאומית לכלכלה יובל אדמון.

בתוך כך, משירות התעסוקה נמסר כי בשל משבר הקורונה מספרם הכולל של דורשי העבודה בישראל הוא 880,879 בני אדם. שיעור האבטלה בישראל עלה היום ל-21.2%.

המובטלים החדשים צפויים לקבל לפני פסח מקדמות שסכומן יהיה גבוה מ-2,000 שקל. זאת בהנחה שהם זכאים לתשלום רק על שליש מחודש מרץ. שירות התעסוקה מעביר מדי יום פרטים של 100 אלף מובטלים חדשים לביטוח הלאומי ועד עכשיו הועברו הפרטים של 400 אלף.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור העריך בשבוע שעבר שצפויים 800 אלף מובטלים, ואילו באוצר העריכו שמיליון ישראלים יגיעו למצב אבטלה. ההערכה בשירות התעסוקה היא שלמרות השימוש הנרחב בחל"ת, בסופו של דבר בין 20%-10% מהמובטלים החדשים יפלטו ממקום העבודה ולא יחזרו אליו. כיוון שכך, מספר המובטלים הקבועים יכול להגיע גם ל-200 אלף.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו