אלמנת ה'שפע חיים' זי"ע: הרבנית הצדקנית מצאנז ע"ה נפטרה בארה"ב

מהמרכז הרפואי בניו ג'רסי שבארצות הברית מגיעה הידיעה המרה על פטירתה של הרבנית הצדקנית מצאנז ע''ה, אלמנתו של כ''ק האדמו''ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי''ע. הותירה אחריה את בניה האדמורי''ם מצאנז וצאנז קלויזנבורג וחתנים רבים

ברוך דיין האמת: מהמרכז הרפואי בניו ג'רסי שבארצות הברית מגיעה הידיעה המרה על פטירתה של הרבנית הצדקנית מצאנז ע"ה, אלמנת כ"ק האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, זאת לאחר שבשבוע האחרון חלה התדרדרות חמורה במצבה.

הרבנית מצאנז ע"ה הייתה אשת חבר לכ"ק האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, כאשר היא עמדה לימינו במשך כל חייו בכדי שיוכל לשבת ללמוד וללמד באוהלה של תורה ולהנהיג את קהל עדתו.

הרבנית ע"ה הייתה נודעת בטוב ליבה ובתפילותיה הזכות שהיו לשם דבר בחסידות כולה. חסידי צאנז מספרים על ההכנעה שלה לכ"ק האדמו"ר זיע"א בצורה מפליאה כאשר היא היתה נזהרת מאד שלא להפריע לו מעבודת הקודש גם כשהיתה מטופלת בילדים קטנים. מעולם לא הטרידה אותו אם לא לצורך הרבי.

הרבנית הצדקנית מצאנז ע"ה נולדה בחודש אב לפני כתשעים ושש שנים. כשהרבנית ע"ה נישאה לכ"ק האדמו"ר מצאנז זיע"א הוא היה בן 46 לאחר שאיבד בשואה 11 ילדים והוא היתה נערה בת 29 לאחר ששרדה לבדה את השואה האיומה. כשהציעו לה את השידוך המדובר רצתה מאד לזכות להיות אשת איש קדוש אך היססה מאד בשל פער הגילאים או אז הבטיח לה האדמו"ר מצאנז זיע"א הבטיח שהם יזכו יחד להוביל לחופה את כל ילדיהם. מה שאכן התרחש בפועל.

בשנה האחרונה מצבה הרפואי ידע עליות ומורדות כאשר היא אושפזה מספר פעמים בבית החולים המקומי, רק לפני מספר חודשים כששהתה בבית החולים ביקשה ששני בניה, כ"ק האדמורי"ם לבית צאנז, יבואו לבקרה יחד, דבר שהפך להיסטוריה של ממש בחסידות זאת לאחר שהאחים האדמורי"ם לא נפגשו כשני עשורים.

בשבוע האחרון חלה התדרדרות חמורה במצבה כאשר היא אושפזה בבית החולים בניו ג'רסי שם הרופאים נאבקו על חייה, במהלך השבת השיבה את נשמתה הטהורה ליוצרה לדאבון ליבם של משפחתה החשובה. בחסידות מציינים כי דבר פטירתה הגיע לארץ מהמרכז הרפואי שבניו ג'רסי למרכז הרפואי צאנז לניאדו שבנתניה.

הותירה אחריה את בניה האדמורי"ם לבית צאנז, כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א וכ"ק מרן האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג שליט"א.

חתניה: כ"ק מרן האדמו"ר מזוויעהל צאנז שנפטר לפני שנתיים. הגאון רבי דוב וויס שליט"א ראש ישיבת תורת חיים ירושלים. הגאון רבי אפרים פישל מוטצען שליט"א. הגאון רבי שאול יהודה פריזנט מצאנז זוויעהל שליט"א ביוניאן סיטי. הגאון רבי אליעזר דוד שפירא שליט"א רב חסידי צאנז בני ברק.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו