"אין לי אף משפחה": ניצולת השואה שנפטרה לפני פסח נמצאה אמש בביתה

קשישה ערירית בת 89 נמצאה ע"י מתנדבי זק"א בביתה ללא רוח חיים. ככל הנראה, היא הלכה לעולמה כבר בערב פסח. במכתב שהותירה ביקשה שהרב שעמד איתה בקשר יערוך לה את ההלוויה. בשנה שעברה, לא פחות מ-130 מבוגרים נפטרו בביתם ואותרו אחרי שבועות

אישה ערירית וניצולת שואה מרומניה, ד"ר מגדה גרייף, בת ה-89, נמצאה אמש (שני) בביתה שבבאר שבע,לאחר שככל הנראה נפטרה בערב חג הפסח. מתנדב זק"א שמעון זגורי קיבל טלפון מהרב אברהם יוסף, מנהל חברה קדישא בבאר שבע, שבו נאמר לו כי האישה לא עונה לו לטלפון. לדברי הרב, הפעם האחרונה ששוחח עם האישה הייתה בערב חג הפסח. זגורי הזעיק את המשטרה.

האישה התגוררה בבניין מגורים שכל הדיירים בו הם קשישים וערירים. בזק"א סבורים כי האישה נפטרה בערב חג הפסח. זגורי אמר כי "ככל הנראה האישה החליקה, נחבלה בראשה, ומתה מוות אכזרי, כי לא היה מי שיגיש לה עזרה. כואב הלב למצוא ככה בן אנוש".

צוות זק"א שאיתר אותה מצא מכתב שהשאירה ניצולת השואה אחריה, שבו כתבה: "אין לי אף משפחה בארץ או בחו"ל. מנהלת עיזבון אצל עו"ד…", (היא ציינה את פרטיה של עורכת הדין). במכתב היא הבהירה כי "אין סיבת מוות פלילית – אני חולה מאוד", וגם כאן כתבה את שמה של הרופאה שמטפלת בה. לבסוף, ביקשה האישה "להציל את חייהן של הציפורים". גרייף נימקה כי היא מעוניינת שהרב אברהם יוסף יערוך לה את ההלוויה.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הוסיף כי "כמה אירוני וכואב לטפל בערב יום הזכרון לשואה והגבורה בגופת אישה ניצולת שואה ששרדה את התופת, וכשלא נותר לה מי שיזכור – מצאה את מותה בצורה טרגית לבד. אנחנו מתחננים אליכם", הוסיף משי זהב, "קחו אחריות כל אחד בבניין המגורים שלכם, כדי להציל את שכנינו הגלמודים ממוות אכזרי ומיותר".

על פי נתוני זק"א, בשנת 2019, לא פחות מ-130 אנשים מבוגרים שנפטרו משלל סיבות בביתם, טופלו על ידי מתנדבי הארגון רק לאחר שהשכנים התריעו על ריח של ריקבון העולה מדירתם. מתנדבי הארגון, הפועלים בכלל החלקים של החברה הישראלית בנקודת הקצה של החיים על מנת להביא אדם שסיים את חייו לקבר, מצביעים על עלייה חדה במקרים מהסוג הזה בשנה האחרונה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחריד

כואב הלב…

נורא ואיום. ה' ירחם על פליטת עמו ישראל

כואב . פעם הבאה יעשה חסד האתר ויפרסם את שמה , שיהיו ודאי נתנדבים לומרנעליה קדיש ולמוד תורה לע"ד

לפעמים אנשים לא שמים לב למה שמתרחש סביבם, והתוצאות…

עצוב. כל יהודי שיש לו לב, אם גר בסביבתו אדם בודד, שידפוק אצלו מדי פעם כדי לדרוש בשלומו גם למנוע מקרים כאלו וגם חסד

אימההההה מחרידד אבלהההה????

שתהא נשמתה צרורה בצרור החיים ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו