צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

העתירות נגד נתניהו: בג"ץ ידון לגופו של עניין – "כאילו הוצא צו על תנאי"

בג"ץ דן בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני ומינוי נתניהו לראש ממשלה על אף כתבי האישום נגדו, והחליט כי על הצדדים להגיב עד יום ראשון ולהתייחס בתגובה לעתירות כאילו ניתן צו על תנאי, השופטים ציינו שהחלטתם היא "מבלי שהדבר ייחשב נקיטת עמדה"

בית המשפט העליון החליט היום (חמישי) כי על המדינה והעותרים להתייחס בתגובתם לעתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי ראש הממשלה נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, כאילו הוצא צו על תנאי. אך השופטים ציינו כי "זאת, מבלי שהדבר ייחשב כנקיטת עמדה כלשהי לגופן של העתירות". בכך בית המשפט מראה את החשיבות שהוא מייחס לעתירות. בג"ץ הודיע כי הצדדים צריכים למסור את תשובתם עד יום ראשון.

משמעות הדבר היא שעל המשיבים להשיב תשובות מפורטות על כל טענה וטענה כאילו הוצא צו על תנאי. עם זאת, אין משמעות הדבר בשלב זה שהצו ניתן. בית המשפט רוצה לדון ולהשתכנע אך במעמד של אותו הדיון.

בתוך כך, לאחר שנקבע בבג"ץ כי על המדינה להשיב לעתירות עד יום ראשון בשעה 11:00, דחה השופט יצחק עמית את המועד האחרון לתושבת המדינה לעתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי נתניהו עד ליום שלישי הקרוב בשעה 10:00, "בנסיבות העניין, אני מורה על דחיית המועד להגשת תגובות המשיבים בשלושת העתירות שלפניי".

עו"ד דפנה הולץ לכנר, המייצת את העותרים בעתירות בכירי המשק והביטחון, מסרה: "חדשות טובות לעת עתה. אני שבעת רצון מההחלטה המלמדת שבית המשפט רואה את הדחיפות העצומה במתן החלטתו במידת הצורך ואת הנכונות המשתמעת לדון בדברים לעומקם לגופו של עניין".

בג"ץ דחה בעבר שש עתירות דומות שהוגשו בנושא בטענה כי הן היו מוקדמות מדי, וכעת לראשונה הצדדים יידרשו להגיב למהות העתירות התוקפות את כהונתו של נתניהו תחת כתב אישום, ואת ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן.

כזכור, מיד עם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן הוגשו עתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל כתב האישום נגדו. עתירה אחת הוגשה על ידי כ-120 אנשי אקדמיה, הייטק וביטחון בדימוס, המיוצגים על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר, ועתירה נוספת על ידי התנועה לאיכות השלטון. גם עמותות "חוזה חדש" ו"משמר הדמוקרטיה הישראלית" עתרו בדרישה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו.

בתגובה לעתירות הורה שופט בג"ץ יצחק עמית לממשלה, לרה"מ בנימין נתניהו ולסיעות השונות להשיב לעתירות שהוגשו נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלוואי בחירות ביוזמת בג"ץ

הכותרת שגויה לחלוטין. בג"ץ ביקש מהצדדים להסכים לדיון כאילו הוצא צו על תנאי. הצדדים (למעשה המשיבים) אינם חייבים להסכים/ ידוע לי שהליכוד לא יסכים מאחר והוא יעלה טענות סף בנוגע לסמכות בג"ץ לדון בנושאים הנטענים בעתירות. אני מעריך שגם נתניהו לא יסכים. בהעדר הסכמה בג"ץ יצטרך לדון פעמיים בעתירות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו