Yonatan Sindel/Flash90

מיד אחרי חתימת ההסכם: עתירות נגד הרכבת הממשלה ע"י נתניהו

מיד עם החתימה על ההסכם בין הליכוד לכחול לבן הוגשו עתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי בנימין נתניהו, בשל כתב האישום נגדו. שופט בג"ץ יצחק עמית הורה לממשלה, לרה"מ נתניהו ולסיעות השונות להשיב לעתירות עד ליום חמישי הקרוב בשעה 14:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מיד עם החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן הוגשו עתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל כתב האישום נגדו. עתירה אחת הוגשה על ידי כ-120 אנשי אקדמיה, הייטק וביטחון בדימוס, המיוצגים על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר, ועתירה נוספת על ידי התנועה לאיכות השלטון. גם עמותות "חוזה חדש" ו"משמר הדמוקרטיה הישראלית" עתרו בדרישה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו בעקבות כתבי האישום שהוגשו נגדו.

העתירה של התנועה לאיכות השלטון הוגשה כנגד ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לבית הנשיא. בעתירתה מבקשת התנועה מבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שיוציא צו הצהרתי הקובע שיש לו חובה לפרסם חוות דעת המפרטת את התבחינים הברורים בשאלה מהם הכשירויות הנדרשות מח"כ על מנת שיהיה ניתן להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה בהתייחס להיותו של ח"כ בנימין נתניהו נאשם בשלושה כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, אמר כי "כשהאבות המייסדים של המדינה הזאת הקימו כאן מדינה יהודית, דמוקרטית, ליבראלית וציונית, הם חלמו שמדינת ישראל תהיה חברה למופת בבחינת אור לגויים. לכן לא יעלה על הדעת שאדם, שעל גבו ישנה קופת שרצים בדמות שלושה כתבי אישום חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יהרוס את דמות המנהיג הראוי למדינת מופת כמדינת ישראל. לא יעלה על הדעת שאדם שכזה ילך בבוקר לבית משפט לשבת על ספסל הנאשמים ובערב ינהל את הקבינט מדיני בטחוני וישלח אותנו ואת ילדינו לקרב. כולי תקווה שבית המשפט העליון יתערב ויקבע מהן הנורמות הראויות".

עמותת "חוזה חדש" ועמותת משמר הדמוקרטיה הישראלית עתרו הערב לבג"ץ, בדרישה למנוע את הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בנימין נתניהו, נוכח העובדה שהוא נאשם בביצוע עבירות פליליות חמורות. בעתירה נטען כי הנשיא אינו רשאי להטיל את התפקיד על נתניהו ואינו רשאי לקבל את הודעתו כי עלה בידו להרכיב ממשלה, לבדו או במשותף עם ח"כ בני גנץ. בית המשפט אף התבקש להוציא צו-ביניים שימנע את השבעתה של הממשלה החדשה, ולקבוע דיון דחוף בעתירה בפני הרכב מורחב של בית המשפט העליון.

בעתירה שהוגשה ע"י עו"ד דפנה הולץ-לכנר בשמם של ד"ר ארנה ברי ואישי ציבור כדוגמת עמי איילון ויובל דיסקין נגד נתניהו, מבקשים העותרים מבית המשפט להצהיר כי ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שיש עימן קלון אינו יכול לכהן בתפקיד ראש הממשלה. בנוסף, העתירה הוגשה נגד היועמ"ש, שעד כה נמנע מלחוות את דעתו בנושא.

עו"ד הולץ לכנר מסרה כי "בחודש דצמבר קבעה כב' נשיאת בית המשפט העליון השופטת חיות כי הסוגיה בה עוסקת העתירה 'הינה סוגיה עקרונית וחשובה, הנוגעת לליבת ערכי היסוד שעליהם מושתתת שיטת המשפט הישראלית, עקרון שלטון החוק, טוהר המידות של נבחרי הציבור ואמון הציבור במוסדות השלטון'. באותה עת קבע בית המשפט כי טרם הגיע העת לדון בה. כעת משבשלה הוודאות ונוצקה המשמעות המעשית של הסוגיה המשפטית בה מתבקש בית המשפט העליון לדון – מוגשת העתירה שוב".

בתגובה לעתירות הורה שופט בג"ץ יצחק עמית לממשלה, לרה"מ בנימין נתניהו ולסיעות השונות להשיב לעתירות שהוגשו נגד הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. את ההתייחסויות עליהם להגיש עד ליום חמישי הקרוב בשעה 14:00. עד כה נדחו על הסף שש עתירות שהוגשו בעניין בנימוק שהן מוקדמות מדי וכי רק לאחר שיוטל המנדט על נתניהו להרכיב את הממשלה יהיה ניתן לקיים דיון בנושא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צומיסטים צומיסטים צומיסטים

"120 עשרים אנשי אקדמיה"
הגישו עתירה….

בג"ץ אתם המושחתים העם לא מאמין בכם. שופטים מושחתים וגם שוטרים מושחתים. תעשו סקירה ותיראו כמה העם לא מאמין בכם.

אבות המדינה אותם מזכיר אליעזר שרגא, אמרו בין השאר – :
שעד שיהיה כאן גנב יהודי (ישראלי…), לא נרגיש מדינה….

הטענה שגנב מושחת לא יכול להרכיב ממשלה היא מובנת לגמרי, אבל איך בג"ץ מושחת לא פחות, יכול בכלל לדון את כשירותו של הראשון המושחת, והעותרים שרוצים להיות המושחתים הבאים דוחקים את הראשון שכבר יפנה מקום לבאים אחריו.
בקיצור זה כמו ריב על נדנדה בגן שעשועים כשילד לא רוצה לרדת ממנה כולם צועקים עליו נו כבר עבר תוך……. ממש דמוקרטיה ! מישהו חכם אמר לי דמוקרטיה= הפקרות מסודרת

אנא ואנא בג"ץ היקרים, פסלו את נתניהו מלהרכיב ממשלה. בתמורה נצא מידית לבחירות והכל בגללכם. נתניהו מתפלל בחדרי חדרים שתפסלו אותו, כל הסיבה לבחירות חוזרות יהיו בגללכם, איש לא יוכל להאשים אותו בזה, וגם השמאלנים הגדולים ביותר, גנץ לא יקדם שום חוק נגדו כמובן, כי הסכם זה הסכם, ואם כן אין לו קצה קצהו של רוב לחוק,ובבחירות נתניהו יקח את הניצחון ברוב מוחץ ויקים פה ממשלה ימנית מוקצנת עם חוק צרפתי ופסקת התגברות וחסל סדר בג"ץ ושמאל. מי יתן ופסלו אותו. אנא ה', תן בליבם דעת לפוסלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture