צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

נכנס לתוקף: עוצר עד מחר בערב – לא תתאפשר רכישת מזון • מפת החסימות

הערב נכנס לתוקפו העוצר עליו החליטה הממשלה בשבוע שעבר. לפי התיקון לתקנות שעת חירום, היציאה למרחב הציבורי תיאסר, אלא לצורך הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים בלבד. המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ • בפנים: כל החסימות

הערב (שלישי) בשעה 17:00 יכנס לתוקפו העוצר עליו החליטה הממשלה בשבוע שעבר, שיימשך עד מחר (רביעי) בשעה 20:00. לפי התיקון לתקנות שעת חירום להגבלת היציאה למרחב הציבורי, ביום העצמאות תיאסר יציאה מהבתים, אלא לצורך הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים בלבד, זאת על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מהממשלה נמסר לגבי יום העצמאות כי "החל מיום ג׳, 28 באפריל 2020, בשעה 17:00 ועד ליום ד׳, 29 באפריל 2020, בשעה 20:00 יוכל אדם לצאת מביתו רק לצורך הצטיידות בתרופות ובמוצרים חיוניים בלבד וקבלת שירותים חיוניים בלבד בתחום יישוב מגוריו, אלא אם בתחום זה לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. בתקופה זו תופסק פעילות התחבורה הציבורית".

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות שב ומדגיש כי על האזרחים לחגוג את יום העצמאות בבתיהם. לא תתאפשר רכישה של מזון במהלך ערב יום העצמאות ויום העצמאות עצמו. תתאפשר יציאה מהבית להתאווררות ופעילות גופנית בקרבת הבית (בהתאם לתקנות), בהתאם למתכונת שחלה בליל הסדר".

בתוך כך, המשטרה פרסמה היום את מפת היערכות אגף התנועה ליום הזיכרון ויום העצמאות בכבישים הבינעירוניים בצל המאבק הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה.


מפת החסימות המעודכנת בכבישים הבינעירוניים, ככל שיידרש יתכנו שינויים במיקום בהתאם.

בהודעת המשטרה נכתב כי "על פי החלטת הדרג המדיני ובהתאם לעדכון התקנות לשעת חירום שנכנסו לתוקפן החל מהיום, המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירה על בריאות הציבור".

כאמור, במסגרת ההיערכות, אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר החל משעות הצהריים, מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של 44 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם.

לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים ואכיפה תוך כדי תנועה, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י ההוראות. אנו מדגישים בפני הציבור, להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל.

השר ארדן: "למרות העוצר – הערב ומחר ניתן לצאת מהבית לתפילה במניין"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יום האצמעות???? שמח לכולםםםם
ולכול חדשות gdn

בתור ראש ממשלה אני מרגיש צורך להדגיש אנו רוצים שאתם אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות בתוך ביתכם

אתמול היית גנץ או שאתה מישהו אחר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו