Miriam Alster/Flash90

השופט מזוז: לא אפסול את עצמי מלדון בכהונת מ"מ פרקליט המדינה

שופט העליון דחה את בקשתו של שר המשפטים לפסול את עצמו מלדון בעתירה בנושא הארכת המועד למינוי מ"מ פרקליט המדינה: "בכהונתי כיועץ המשפטי לממשלה בעבר אין כדי ליצור עילת פסילה מלדון בעניינים הנוגעים למשרד המשפטים"

שופט בית המשפט העליון מני מזוז דחה היום (שני) את בקשת שר המשפטים אמיר אוחנה כי יפסול עצמו מלדון בעתירה שנוגעת למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה. הוא לא התייחס לטענת אוחנה כי "השופט מזוז הגדיל ועשה ונתן סעד שכלל לא התבקש לו על ידי העותרים: צו המונע את מינויו של כל מועמד אחר עד לדיון בעתירה, אותו קבע לעוד שבועיים".

בהחלטת מזוז הוא כותב כי "כהונתי בעבר כיועץ המשפטי לממשלה, שהסתיימה לפני למעלה מעשור, אין בה כדי ליצור עילת פסילה מלדון בעניינים הנוגעים למשרד המשפטים, על כל יחידותיו ואורגניו. בבית המשפט כיהנו לאורך השנים לא מעט יועצים משפטיים לממשלה לשעבר, ומעולם לא נקבע כי הם פסולים בשל כך מלדון בעניינים הנוגעים למשרד המשפטים, לפרקליטות או ליועץ המשפטי לממשלה. הליכים מסוג זה נדונים בפנינו דרך שגרה, מעשה יום ביומו. גם מחלוקות בין יועצים משפטיים לשרי משפטים אינם דבר חדש או חריג והם ליוו את כהונת היועצים המשפטיים לדורותיהם, ברמות שונות, מאז ראשית המדינה ועד היום".

לגבי טענה על אמירה בעייתית בכנס בחיפה, בה מתח ביקורת על התערבות שר המשפטים במינוי פרקליט המדינה, כתב מזוז: "אשר לדברים בכנס חיפה. דברים קצרים אלה, שהיו בתשובה לשאלה, לא התייחסו באופן ספציפי למבקש, או לפעולה או החלטה קונקרטית שלו, אלא באופן כללי לתופעה של "שר לעומתי", כאשר הדוגמה שצוינה התייחסה דווקא לשר להגנת הסביבה; וכל זאת תוך הדגשה כי זהות השר אינו ענין המסור להחלטת המערכת המשפטית. אין בדברים אלה כל הבעת עמדה אישית כלפי המבקש, או פעולה או החלטה קונקרטית שנקט, וממילא אין בכך כדי להקים עילת פסילה".

עוד מוסיף מזוז בהחלטתו לדחות את בקשת אוחנה כי "מנימוקי העתירה עולה כי אף שהיא ממוקדת, באופן מובן, בהארכת המינוי של המשיב 2 כממלא-מקום פרקליט המדינה, היא מתייחסת גם לעצם הלגיטימיות של מעורבותו של המבקש במינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה, כאמור בפסקה 2 סיפא לעיל. בהתאם לכך, הצו הארעי התייחס לעצם מינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה, ולא רק להארכת המינוי של המשיב 2".

אוחנה: לפסול את השופט מזוז ולבטל את צו המניעה למינוי מ"מ הפרקליט

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שופט ששופט את עצמו זה לא ניגוד עניינים?
לפחות שבזה היה פוסל את עצמו מלדון על פסילתו הזוי!!!!

מישהו שמע על שופט שפסל את עצמו בתיק כשהוא רצה מאד תוצאה מסוימת?

אף אחד לא דמיין שהוא יפסול את עצמו

ככה זה השופט מזוז מחרטט שוב את המוח במונחים משפטיים ואין מי שיעצור בעדו . ולכן צריך ללכת לבחירות ולהרים את נתנייהו והליכוד כדי שיצמצמו את בגץ האוכלי חינם למינימום ויותר לא יכניסו את האף הגדול שלהם בחוקי יסוד שנחקקו בכנסת . ולא יכניסו חירטוטים לעם שאמר לשמאל ולבגץ .לא רוצים אתכם . אתם מעורערים בעבור כסף כבוד וכסא בתמיכת הנהנתנים שמוצצים את קופת המדינה כשיש מליון עניים שאין להם מה לאכול . והם בגץ ההזוי בעלי נכסים במליונים חשבונות טפוחים ומנופחים עם משכורות של 150000 שקלים בחודש . בעוד שאברכים ועניים מתחננים לאוכל ומקבלים 1600 ש"ח בחודש אחוז אחד ממשכורת הנהנתנים שמזבלים לנו את המוח במונחים של חרטא

לא היה לנו ספק

אמיר אוחנה מנסה לרצות את הבוס הגדול ביבי המושחת גם במחיר של הסתה ושיסוי וזלזול במערכות החוק שלא נראו כמותם

ממש מעניין, הוא החליט לא לפסול את עצמו… הכוונה היתה לא שהוא יחליט אלא זו דרישה שהוא יפסול את עצמו, והוא נוגע בדבר להחליט על עצמו שהוא כן כשיר לפסוק, לדעת רוב העם הוא בכלל לא כשיר לשבת בבג"ץ, אדם שחצן גאוותן מתנשא, מה זה האמירה הזאת, אז מה אם מיליון ושלש מאות אלף בחרו בנתניהו?! זו ממש חוצפה להתבטא כך. זה מתאים לאיזה בדרן

שר המשפטים אוחנה הוא מרוקאי…. והוא מנסה להתעסק עם טוניסאי…..חחחח…. הוא כנראה לא מבין מה זה ראש טוניסאי….. (מלא בקוסקוס).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו