דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הוועדה דחתה כ-9000 הסתייגות • ממחר: 30 שעות דיון במליאה ו-1000 הצבעות

הוועדה בראשות ח"כ איתן גינזבורג סיימה לאחר דיונים ממושכים מאוד, את ההקראה וההצבעה על 6,612 הסתייגויות לחוק היסוד, יחד עם 2,448 הסתייגויות על התיקון לחוק מימון מפלגות. דיוני מליאת הכנסת יחלו מחר בשעה 10:00 בבוקר עד יום רביעי בשעה 16:00

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול-לבן) סיימה הערב (שני) לאחר דיונים ממושכים מאוד, את ההקראה וההצבעה על כל ההסתייגויות על הצעת החוק לתיקון חוק יסוד הממשלה (החוק העיקרי). מספר ההסתייגויות לחוק היסוד עמד על 6,612 הסתייגויות ובסה"כ, יחד עם 2,448 הסתייגויות על התיקון לחוק מימון מפלגות, 9,060 הסתייגויות.

מבין ההסתייגויות הרבות שהוועדה דחתה, רבות קראו להוסיף דברי חקיקה לחוק היסוד. הבולטים שבהם תיקוני חקיקה שביקשה לקדם שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד וסיעתה, ימינה, בינהם: פיסקת ההתגברות, תיקון לחוק השפיטה ותיקון חוק יסוד הממשלה בנוגע לתפקוד ממשלת מעבר.

הוועדה דחתה את כל ההסתייגויות למעט אחת, אותה הגיש אחד מיוזמי החוק, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן), אך טרם אישרה את שתי הצעות החוק לקראת ההצבעה הקריאה השנייה והשלישית במליאת הכנסת, כיוון שנדרש דיון בטענות נושא חדש שהעלו חברי האופוזיציה בוועדה המסדרת.

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

טענות נושא חדש הועלו לגבי מספר סעיפים; האחד נוגע לשינוי הרכב ועדת השרים לענייני שירות ביטחון כללי (שב"כ) מחמישה שרים לשישה, על-מנת לעמוד בעיקרון הפריטטיות וכן לגבי סעיף שנוגע לשני שרים במשרד אחד. טענות נושא חדש אלו הועלו ע"י חברי האופוזיציה.

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג, הודיע שהוועדה תחזור להתכנס עוד הערב על-מנת להצביע על סעיפי החוק ובכך להשלים את הכנתו לקראת הקריאה השנייה והשלישית במליאת הכנסת.

הוועדה קיבלה הסתייגות אחת בלבד להצעת החוק כאמור, של ח"כ ניסנקורן, לפיה במקום רוב של 75 חברי כנסת הדרוש לצורך ביצוע שינויים בחוק היסוד במהלך הקדנציה, יידרש רוב של 70 בלבד. מדובר בשינוי בסעיף 7 בהצעת החוק לתיקון חוק היסוד, שעוסק ב'נוקשות סעיפים' ולפיו, אין לשנות את סעיפיו של חוק היסוד לאחר חקיקתו אלא ברוב מיוחד של חברי כנסת.

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתוך כך, בתום דיון בוועדה המסדרת, בו הציע יו"ר הוועדה לעשות שימוש בסעיף 98 לתקנון הכנסת, סעיף שמאפשר לקבוע סדרי דיון מיוחדים, נציגי הסיעות בכנסת הגיעו להסכמה פה אחד על הסדר דיוני מליאת הכנסת בהצעת חוק ממשלת חילופים והצעת חוק יסוד: הממשלה (ממשלת חילופים) .

עפ"י ההסכמה שהציע יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן, (בהתאם לסעיף 19 לתקנון הכנסת) דיוני מליאת הכנסת בהצעות החוק יחלו מחר יום שלישי בשעה 10:00 בבוקר. הדיון ימשך ברציפות עד למחרת ביום רביעי בשעה 16:00 אחה"צ. ביום רביעי בשעה 16:00 ייערכו לא יותר מ- 1,000 הצבעות על ההסתייגויות שהוגשו על הצעות החוק ע"י נציגי הסיעות שאינם נמנות על חברי הכנסת מציעי הצעות החוק. וכן עד 20 הצבעות נוספות, כהצעת חברי הכנסת המשתייכים לסיעות מציעי הצעת החוק.

90% מ-30 שעות הדיון במליאה, יינתן לסיעות שנציגיהם אינם נמנות על חברי הכנסת הנמנות על מציעי החוק. ואילו 10% לסיעות שנציגיהם נמנות על מגישי הצעות החוק. עוד סוכם, כי ייערכו עד 16 הצבעות שמיות, 8 לכל צד. בכל יום בשעות 19:00 עד 20:15 תהינה הפסקות לצורך שבירת צום הרמדאן עבור הח"כים המוסלמים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture