עם מסכת פנים: הגרב"ש דויטש מסר שיעור ראשון בישיבה לאחר חודשיים

לאחר חודשיים רצופים בהם לא מסר שיעורים בישיבתו מסר הגרב''ש דויטש שיעור כללי כאשר כלל התלמידים נשמעים להוראותיו הקפדניות, רה''י אף ציין במכתבו כי צריך להישמע לכלל ההוראות "והעובר עליהם התחייב בנפשו ובנפש חבריו" • תיעוד בלעדי

בימים האחרונים החלה חזרה איטית וזהירה של בני הישיבות להיכלי התורה, גם דעתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א לקהל תלמידיו כי יש לחזור להיכלי הישיבות אך ורק בשמירה על כל הכללים ללא שום פשרות וקולא.

ראש הישיבה אף נתן דוגמא אישית כשהגיע היום (חמישי) למסירת השיעור כללי בישיבתו 'באר מרדכי' כשהוא חבוש במסיכה, ואף לא התחיל במסירת השיעור עד שכלל התלמידים עמדו במרחק מספיק זה מזה.

במכתב נחרץ שכתב הגרב"ש דויטש לתלמידי הישיבה נכתב: "כל ההוראות כפי שפורטו ע"י הנהלת הישיבה כולם ללא יוצא מן הכלל הם הלכות פסוקות בדיני פיקוח נפש החמורות והעובר עליהם התחייב בנפשו ובנפש חבריו ח"ו".

כמו כן הורה ראש הישיבה לכל הישיבות והיכלי התורה הסרים למרותו כי פתיחת הזמן תותר רק באופן שנשמרים כל כללי הזהירות.

יצוין כי מתחילת משבר הקורונה דעתו של רה"י הגרב"ש דויטש כי יש להחמיר ולהיזהר כמה שיותר, ובערב חג הפסח האחרון אף פרסם מכתב נוקב וחריף שעורר הדים מרובים בארץ ובעולם כאשר על פי בקשת ר"י לייקוד הגר"מ קולטר שליט"א נתלה המכתב סמוך להיכלי התורה שבעיר לייקוד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המגן פנים לא יעיל אם אין מסכה מתחת, ואם הוא כל כך רחוק מהתלמידים, הוא יכול להסיר אותה

עדיף שלא יסיר הוירוס יכול להגיע עד 4 מטר .

משום מה התגובה של 'אחות' נשמעה לי כזלזול ברב, יכול להיות שזו לא היתה הכוונה אבל מחובתי למחות.
לא רואה שום סיבה או קשר לציין את הדבר הזה בהקשר לנאמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו