גנץ על החתימה לנתניהו: "נועדה לאפשר הקמה המיידית של ממשלת אחדות"

יו"ר כחול לבן חתם רשמית על מכתב לנשיא, זהה ל-71 ח"כים נוספים, המבקשים להעניק את המנדט לנתניהו: "נועדה לאפשר את הקמתה של ממשלת חירום בהובלת הליכוד וכחול לבן" • בפנים: החתימות של נתניהו, גנץ, דרעי, ליצמן, פרץ ואבקסיס

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן חתם היום (חמישי) רשמית על מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין, זהה ל-71 ח"כים נוספים, המבקשים להעניק את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "אני חבר הכנסת הח"מ מבקש/ת מנשיא המדינה, בהתאם לסעיף 10(א) לחוק-יסוד: הממשלה, להטיל את התפקיד להרכיב ממשלה על חה"כ בנימין נתניהו", נכתב במסמך עליו חתם גנץ בכתב ידו.

גנץ צריף מכתב נוסף לנשיא בו כתב כי, "מכתבי זה נלווה לבקשה שהועברה אליך על ידי בהתאם לחוק יסוד הממשלה להטיל את התפקיד להרכבת הממשלה על חה"כ בנימין נתניהו. הבקשה כאמור נועדה לאפשר את הקמתה המיידית של ממשלת חירום ואחדות לאומית, בהובלת סיעות הליכוד וכחול לבן ובשיתוף סיעות נוספות".

"כידוע לך היטב", מוסיף יו"ר כחול לבן, "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי רחב ממדים עקב התפשטות נגיף הקורונה, בנוסף למשבר פוליטי מתמשך אשר הוביל לשיתוק ממשלתי חמור, ולשסעים חברתיים עמוקים. בנסיבות מיוחדות אלה אני סבור כי הקמת ממשלה במבנה שסוכם בין חבר הכנסת בנימין נתניהו וחבר הכנסת בני גנץ (ממשלת חילופים פריטטית) היא הצעד הנכון והנדרש למען אזרחי ישראל וטובת המדינה".

בכחול לבן ביקשו תחילה מהליכוד ובית הנשיא לא לפרסם את המכתב של גנץ בו חתם לנתניהו, אך בבית הנשיא הבהירו כי הם מחיובים לעיקרון השקיפות ובכוונתם לפרסם את כלל החתימות בשעות הקרובות. היועצת המשפטית של בית הנשיא הבהירה כי "ככל שלא תעלה טענה מצד חברי הכנסת החתומים על הבקשה בדבר כשרות חתימתם עד השעה 20:00 הערב, צפוי נשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שצוין בבקשה".

הח"כים שחתמו: בנימין נתניהו, יואב גלנט, צחי הנגבי, אמסלם דוד, אלי כהן, יואב בן צור, דוד ביטן, משולם נהרי, ניר ברקת, קרן ברק, אופיק אקוניס, ציפי חוטבלי, גלעד ארדן, זאב אלקין, יפעת שאשא-ביטון, מירי רגב, יובל שטייניץ, מאי גולן, אמיר אוחנה, טלי פלוסקוב, יואב קיש, עטיה חוה-אתי, קטי (קטרין) שטרית, עוזי דיין, גילה גמליאל, דסטה גדי יברקן, אברהם דיכטר, שרן השכל, ישראל כ"ץ, מכלוף מיקי זוהר, אופיר כץ, חיים כץ, גדעון סער, שלמה קרעי, מולא פטין, מיכל שיר סגמן, יריב לוין, יואל יולי אדלשטיין,

הח"כים החרדים: יעקב אשר, מאיר פרוש, יעקב טסלר, משה גפני, אורי מקלב, משה אבוטבול, יונן אזולאי, משה ארבל, מיכאל מלכיאלי, אריה מכלוף דרעי, יעקב ליצמן, ישראל אייכלר, יעקב מרגי, יצחק כהן. עוד בגוש הימין: אורלי לוי-אבקסיס.

גוש כחול לבן: גבי אשכנזי, בנימין גנץ, אבי ניסנקורן, מיקי חיימוביץ', יועז הנדל, מיכאל מרדכי ביטון, חילי טרופר, צבי האוזר, פרקש הכהן אורית, מירב כהן, אסף זמיר, יזהר שי, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו-שטה, אלון שוסטר, רם שפע, איתן גינזבורג, עמיר פרץ, איציק שמולי.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו