Nati Shohat/Flash90

דיווח: כ-25 מאחזים ונקודות התיישבות לא נכללים בשטח שיוחל עליהם ריבונות

כ-25 מאחזים ונקודות התיישבות הופתעו לגלות שהם לא נכללים בשטח שישראל עתידה לספח - לפי התוכנית. במכתב ששלחו תושבים לראש הממשלה הם מבקשים לקבל הבהרות: "צריך להיות מובן מאליו: אף ישוב לא ייעקר ואף משפחה לא תפונה מביתה"

25 יישובים, גבעות ומאחזים לא נכללים בשטח שישראל עתידה להחיל בהן ריבונות, לפי תוכנית טראמפ – כך דווח ב'כאן חדשות'. בנקודות שבהן נמצאים אותם יישובים, יש במפת טראמפ שטח בשליטה פלסטינית. השטחים לא מופיעים במפה כמובלעות בריבונות ישראלית כמו במקרים אחרים – אלא נעדרים מהמפה לחלוטין.

על פי הדיווח, מדובר על יישובים כמו חוות גלעד בשומרון ועשהאל בדרום הר חברון, וגם על גבעות שסמוכות למובלעות כמו יצהר ואיתמר. במאחזים האלו מתגוררות כ-500 משפחות, והתושבים מבקשים לקבל הבהרות. "האם ייכללו במפת הסיפוח של ישראל, או לא? אם לבסוף יישארו בחוץ – האם יפונו בעתיד? מצד אחד טראמפ הצהיר שאף ישראלי או פלסטיני לא יפונה מביתו – מצד שני, האם כל היישובים האלה ייכללו בסופו של דבר בשטח שישראל תספח, ואם לא – מה יהיה גורלם?"

במכתב ששיגרו לראש הממשלה בנימין נתניהו, כתבו הנציגים כי הם "מבקשים להסדיר לאלתר את מעמד כל היישובים הצעירים במסגרת תוכנית המאה, ולהבהיר להנהגות היישובים ולתושבים את מה שצריך להיות מובן מאליו: אף ישוב לא ייעקר ואף משפחה לא תפונה מביתה". המתיישבים צירפו רשימה של 25 יישובים או שכונות שבהם מתגוררים מעל 550 משפחות.

מימינה נמסר בתגובה לפרסום כי "ריבונות כן. מדינת טרור פלסטינית לא. אנו שבים ואומרים, ימינה תתמוך במלוא המרץ במפת ריבונות אמיתית. תכנית שתקים מדינה פלסטינית דה פקטו, תחנוק את המובלעות, תביא לגירוש תושבים, פינוי המאחזים ולהרס ההתיישבות לא מקובלת עלינו ואנחנו נאבק בה בכל הכח".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד,
שאלה, האם מישהו יודע, מה עם "מעלה עמוס", האם נכללים בסיפוח או לא ? נשמח לקבל תשובה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו