שר החוץ הגרמני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם מדיני: "גרמניה לא תכיר במדינה פלסטינית ולא תתמוך בסנקציות עלינו"

שר החוץ הגרמני צפוי להגיע לישראל ביום רביעי לביקור בזק בכדי הבהיר שהחלת הריבונות עלולה לפגוע ביחסים בין ישראל לגרמניה ובין ישראל לאיחוד האירופי. בישראל מעריכים שמספר מדינות באירופה עלולות להתנגד בתוקף למהלך - אך גרמניה תהווה גורם מאזן

שר החוץ הגרמני הייקו מאס צפוי להגיע לישראל ביום רביעי לביקור בזק בעניין התוכניות להחלת ריבונות בבקעת הירדן ובישובים היהודיים ביהודה ושומרון, במטרה להעביר מסר אזהרה לגבי השלכות המהלך. מאס יגיע כאורחו של שר החוץ גבי אשכנזי וייפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

על פי הדיווח של ברק רביד, השר הגרמני מעוניין להעביר מסר כי ישראל חשובה מאוד לגרמניה והיא רוצה להמשיך את הברית החזקה עם ישראל, אך היא מתנגדת בתקיפות ל"סיפוח" שעלול לפגוע ביחסים בין ישראל לגרמניה וביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. הוא מתכוון שהחלת הריבונות תשים את גרמניה במצב שבו היא צריכה לבחור בין הברית שלה עם ישראל לבין החוק הבינלאומי והערכים של האיחוד האירופי.

גורמים במשרד החוץ אמרו היום כי לפי ההערכות בישראל, גרמניה לא תתמוך בסנקציות על ישראל – ואין לה כוונה להכיר במדינה פלסטינית. לדברי הגורמים, ייתכן שהחלת הריבונות תוביל לפגיעה ברמת היחסים או ברמת הנכונות של הגרמנים לסייע לישראל בזירה הבינלאומית. בתדרוך לכתבים ישראלים לקראת הביקור של מאס, צפה הגורם המדיני כי החלת הריבונות תיפגע ביחסי גרמניה וישראל.

הוא ציין כי בעיני הגרמנים, ביצוע המהלך בתקופה שבה גרמניה מכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, ייחשב בעיני ברלין כפגיעה כפולה. ההשלכות מבחינת גרמניה, העריך הגורם הישראלי, יהיו אווירה לא טובה וכן אי רצון לסייע לישראל בפורומים בינלאומיים, כגון האיחוד האירופי או מועצת הביטחון שגרמניה תשתמש גם נשיאה תורנית שלה בתקופה המדוברת.

תאריך היעד שהציב נתניהו לתחילת תהליך החלת הריבונות, ה-1 ביולי, הוא גם התאריך בו גרמניה הופכת לנשיאת האיחוד האירופי. בעוד בישראל מעריכים שמדינות מסוימות באירופה עלולות לבחור קו תקיף וקיצוני נגד ישראל, גרמניה ככל הנראה תנסה לבחור בתפקיד של "בלם הזעזועים" ולהיות גורם מאזן בנושא.

חלק מצעדי הענישה שעלולים לפגוע בישראל לא מצריכים קונצנזוס בקרב 27 חברות האיחוד. לפי ההערכות, הנזק העיקר שייגרם לישראל יבוא במישור הבילטרלי ממדינות מערב אירופה – ועלול להוביל להכרה במדינה פלסטינית מצדם. בנוסף, לפחות 10-8 מדינות באירופה שוקלות להכיר במדינה הפלסטינית. בישראל מעריכים כי צרפת, לוקסמבורג, בלגיה, אירלנד וספרד הן חלק מהמדינות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסד אברכים כולל בטחו בשם
שכרכם ישולם מאת השם בקרב בשפע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו