צילום: פלאש 90

תרחיש האימים שהציג משרד הבריאות לשרים: גל שני עם 5,000 מונשמים

משרד הבריאות הבריאות טוען שיש להיערך למצב שהגל השני יהיה משמעותי יותר ויכלול לא פחות מ-5,000 מונשמים: "צריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים". נתניהו: "אם המגמה תימשך, נשקול לסגור את מה שכבר פתחנו". שרים: "זה מסע הפחדה"

משרד הבריאות נערך למצב קיצון של גל שני מאסיבי ומשמעותי – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, לפני דיון קבינט הקורונה משרד הבריאות הציג היום תרחיש ייחוס שהוא תרחיש אימים לגל שני, ומספר מאוד מצומצם של שרים נחשף אליו.

על פי התרחיש הזה של משרד הבריאות, יש להיערך למצב שהגל השני יהיה משמעותי יותר, יכלול מספר רב יותר של חולים, הנגיף יכה חזק יותר, ובגל השני יהיו לא פחות מ-5,000 מונשמים. ההערכות הללו לא קרובות לתרחישים שמשרדים אחרים בממשלה וגורמי מקצוע אחרים מעריכים שיקרה והשרים לא הספיקו לדון בהם בישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום.

גורם במערכת הבריאות שצוטט בדיווח של ירון אברהם אמר כי "ההחלטה שלנו כממשלה היא שצריך להיות לערוכים גם לתרחישים קשים. אנחנו לא מסתמכים על ניסים או על משאלות לב. כמערכת אנחנו צריכים לדעת להיערך לשלל תרחישי ייחוס – גם קלים וגם קשים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בשיחות סגורות למספר החולים העולה ואמר: "אם המגמה תימשך, נשקול ללכת אחורה ולסגור את מה שכבר פתחנו". נתניהו הוסיף: "אם ניאלץ לעשות זאת – נעשה את זה באופן שהכי פחות פוגע בכלכלה".

שרים שנחשפו לתרחיש, תקפו את משרד הבריאות בחריפות: "זה מסע הפחדה שלא נפסק. לא צריך ללכת לקיצוניות כדי שנבין שצריך להיערך, במיוחד אחרי שהתרחישים של הגל הראשון לא התממשו". עוד אמרו: "תרחיש הייחוס הזה מנותק מהמציאות ומרגיש כמו 'כסת"ח'. אפשר וצריך לדון בהתפרצות אפשרית של גל שני, אבל זו הגזמה מופרכת".

ב'ווינט' דווח כי לפי נתונים שהוצגו היום בישיבה של קבינט הקורונה, קצב ההתפשטות כבר עלה להכפלה מדי עשרה ימים. מבין הנדבקים 40% הם בני נוער, ולמרות שהמחלה לא פוגעת בהם קשות בדרך כלל, הם מובילים להדבקה של המבוגרים יותר. נציגי משרד הבריאות הזהירו כי נוכח העלייה במספר הנדבקים, בעוד חודש וחצי תהיה עלייה גם במספר המונשמים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כסת"ח? תסתכלו על עצמכם. השרים והח"כים הם הראשונים שמלמדים אותנו על כסת"חים. כל הצהרות הבריאות זה כסת"ח אחד ענק!!

לפחות משרד הבריאות אומר את האמת מבחינתו. כן, גם אם זה נשמע מפחיד

הלוואי. כי מי שמאמין לא מפחד.
כלומר מי שיודע ונשמרתם מאד לנפשותיכם ידע מאד להזהר ממה שעלול להתרחש. במיוחד כמונו בני 90 ומעלה.
יהיה מה שיהיה. גם זו לטובה.

בפסקה שלפני האחרונה (במשפט שלפני האחרון) יש מילה לא ראויה – נא להסיר את הציטוט הכולל אותה.

משרד הבריאות הם חלק מהאלומניטי העולמי וגם חלק מהתוכנית שלהם להתקנת אנטנות g5 כדי לגרום לדילול האוכלוסיה לפי הצהרתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו