צילום: עבד ראחים קאטיב / פלאש 90.

דיווח: איראן ריגלה אחרי בכיר חמאס; המרגל גויס באמצעות חיזבאללה

בחמאס גילו שאחד מעובדי לשכתו של מוסא אבו מרזוק אשר משמש כאיש המרכזי בתחום ניהול קשרי החוץ של חמאס, היה למעשה סוכן של המודיעין האיראני שגויס באמצעות חיזבאללה. לפי הדיווח, איסמעיל הנייה שוחח על הנושא עם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה

בימים האחרונים פרץ משבר בין הנהגת ארגון הטרור חמאס לבין המשטר באיראן, לאחר שהתגלה כי האיראנים הפעילו סוכנים שעקבו אחר תנועותיו ושיחותיו של בכיר החמאס מוסא אבו מרזוק, במהלך נסיעותיו למדינות ערביות שונות, כך דיווח הפרשן לענייני ערבים ב'חדשות 12', אהוד יערי.

לפי הדיווח, לחמאס התברר שלפחות אחד מעובדי לשכתו של אבו מרזוק, שבעבר היה ראש הלשכה המדינית של חמאס, פעל כסוכן של המודיעין האיראני. לאיראן יש סיבה טובה לעקוב אחרי הבכיר בארגון, שמשמש כאיש המרכזי בתחום ניהול קשרי החוץ של חמאס, משום שאבו מרזוק הוא אחד האישים הפחות נלהבים מהידוק שיתוף הפעולה עם משמרות המהפכה.

אבו מרזוק התלונן בפני מנהיג החמאס, איסמעיל הנייה, על הריגול שמפעילה איראן וביקש את התערבותו. החשד הוא שהמרגל גויס באמצעות חיזבאללה, מה שמעלה את המתיחות בין הארגונים, ומטרתו הייתה לדווח על כל תנועה וכל שיחה שקיים אבו מרזוק.

עוד דווח כי הנייה העלה את הנושא בפני חסן נסראללה ובפני אישים באיראן. עובד לשכתו של אבו מרזוק, שפעל בשירות האיראנים, המכונה "עוביידה", אולץ לעזוב את התנועה ועבר להתגורר בסודן. אבו מרזוק עצמו שוהה כרגע בקטר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו