avid Cohen/Flash90

חיזבאללה מכחיש את ניסיון החדירה: "ישראל מפחדת ומשקרת – עוד נגיב"

ארגון הטרור הכחיש כי ניסה להוציא לפועל פיגוע בגבול הצפון: "לא היה שום ירי מהצד שלנו, רק צד אחד פתח באש - וזה היה האויב המפוחד והלחוץ". דובר הארגון השיעי שיגר מסר מאיים לישראל לפיו "לציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם

ארגון הטרור חיזבאללה הכחיש הערב (שני) את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון: "כל מה שכלי התקשורת הישראליים טוענים, בדבר סיכול פעולת חדירה מכיוון לבנון לתוך ישראל, כמו גם הדיבור על הרוגים בקרב פעילי חיזבאללה בהפצצות שהיו באזור שבעא, הם אינם נכונים לחלוטין, וזה ניסיון לייצר ניצחונות והישגים שקריים".

חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים: "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום, ואילו רק צד אחד פתח באש – וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ". חיזבאללה הבהיר עוד כי "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".

בצה"ל סתרו את טענות חיזבאללה ומסרו כי החוליה הייתה חמושה, והייתה בדרכה לבצע פיגוע ללא כל ספק: "התקרית כולה מתועדת, החולייה של חיזבאללה בהר דב הייתה חמושה", אמר גורם ביטחוני בתגובה להודעת ארגון הטרור הלבנוני.

זמן קצר לאחר שנודע למשפחתו של עלי מוחסן, פעיל חיזבאללה שנהרג בתקיפה הישראלית בסוריה בשבוע שעבר על פעולת הנקם של ארגון הטרור, פצחה משפחתו בחגיגות. אמו של מוחסן תועדה בכפר מגוריהם עיתית, כשהיא עטופה בדגל חיזבאללה – ומחלקת ממתקים לעוברים והשבים. "מודה לנסראללה", אמרה.

גורם בלבנון אמר מוקדם יותר לרשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, כי אין הרוגים בקרב פעילי הארגון. גורמים לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המתקפה של חיזבאללה על כוחות צה"ל בגבול עם ישראל בוצעה בתגובה לתקיפה הישראלית בסוריה, בה נהרג אחד מפעילי הארגון.

בתוך כך, ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, קטע את פגישותיו בעקבות חילופי האש, והוא קיים התייעצויות עם הנשיא, יו"ר הפרלמנט, שרת הביטחון והרמטכ"ל. דובר כוחות יוניפי"ל, כוח האו"ם לשמירת השלום באזור, אמר כי הם נמצאים בקשר עם כל הצדדים ועוקבים אחר המצב בדרום לבנון.

נתניהו: "חיזבאללה משחק באש"; גנץ: "מי שיעז לבחון אותנו – מסתכן" • צפו

נס בצפון: חוליית מחבלים ניסתה לחדור להר דב – נורתה ע"י צה"ל ונמלטה ללבנון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו