Tal Shahar/POOL

נתניהו: "חיזבאללה משחק באש"; גנץ: "מי שיעז לבחון אותנו – מסתכן" • צפו

ראש הממשלה בהצהרה לתקשורת: "נסראללה מסבך את מדינת לבנון - בגלל איראן. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה". שר הביטחון: "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


הצהרת ראש הממשלה ושר הביטחון בתום הערכת מצב בקריה בתל אביב. צילום: עומר מירון/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) בהצהרה לתקשורת בעקבות ניסיון פיגוע החדירה של חיזבאללה בצפון כי "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את מדינת לבנון – בגלל איראן. היום חוליה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל. בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח, ושל המפקדים, צה"ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה".

"חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות לאירוע הזה, ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל. חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו", דברי נתניהו.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרה לתקשורת כי "חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה היום לשטח מדינת ישראל בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה".

"לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור- צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה", דברי גנץ.

כזכור, חוליית מחבלים ביצעה היום בצהריים פיגוע חדירה של מספר מטרים בודדים מעבר לקו הכחול לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. "התצפיתניות זיהו את החוליה, והמחבלים היו בשליטת תצפית ואש לאורך כל האירוע", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון.

"כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש", הוסיף דובר צה"ל, "ימים מורכבים ומתוחים לפנינו, אנחנו ממשיכים לפעול על מנת להגן על הגזרה. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה". לאור הערכת המצב המתמשכת, הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים – התושבים יכולים לחזור לשגרה.

ארגון הטרור חיזבאללה הכחיש הערב את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון: "כל מה שכלי התקשורת הישראליים טוענים, בדבר סיכול פעולת חדירה מכיוון לבנון לתוך ישראל, כמו גם הדיבור על הרוגים בקרב פעילי חיזבאללה בהפצצות שהיו באזור שבעא, הם אינם נכונים לחלוטין, וזה ניסיון לייצר ניצחונות והישגים שקריים".

חיזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים: "לא היו שום היתקלות ושום ירי מהצד שלנו באירועים היום, ואילו רק צד אחד פתח באש – וזה היה האויב המפוחד, החושש והלחוץ". חיזבאללה הבהיר עוד כי "התגובה שלנו על הריגתו של עלי כאמל מוחסן שנהרג בתקיפה ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק תגיע בוודאות, ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".

בצה"ל סתרו את טענות חיזבאללה ומסרו כי החוליה הייתה חמושה, והייתה בדרכה לבצע פיגוע ללא כל ספק: "התקרית כולה מתועדת, החולייה של חיזבאללה בהר דב הייתה חמושה", אמר גורם ביטחוני בתגובה להודעת ארגון הטרור הלבנוני. גורם מדיני מסר לאחר האירועים הערב: "ראינו את ההיערכות של חיזבאללה אתמול. עקבנו על ההתפתחות מהצהריים. ייתכן ויהיה המשך".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כחי ועוצם ידי……

חברים, הבדיחות האלו כבר לא מצחיקות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture