נתניהו וגנץ בהערכת מצב בקריה; השרים הונחו לא להתבטא על התקרית

ראש הממשלה ושר הביטחון עורכים דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב עם ראשי מערכת הביטחון בעקבות פיגוע החדירה של כוח חיזבאללה לשטח ישראל. נתניהו הנחת את שרי הממשלה לא להתבטא בפומבי בעניין התקרית: "האירוע עדיין בהתהוות והמצב מתוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך הערב (שני) דיון הערכת מצב בקריה בתל אביב בעקבות פיגוע החדירה של כוח חיזבאללה לשטח ישראל. בישיבה משתתפים גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ וראשי מערכת הביטחון.

קודם לכן קיים גנץ בלשכתו במשרד הביטחון הערכת מצב ראשונית עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה, ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל.

בתוך כך לשכת ראש הממשלה נתניהו שבה והנחתה את כל שרי הממשלה לא להתבטא בפומבי בעניין התקרית והמתיחות מול חיזבאללה, בהתאם להודעה שפרסם אתמול. בלשכתו אמרו כי האירוע עדיין בהתהוות והמצב מתוח. גורם ביטחוני בכיר ציין כי "זה הזמן לחשוב מהשכל. לא מהבטן".


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ עודכנו על התקרית הביטחונית בצפון במהלך ישיבות הסיעה בכנסת. בהמשך נתניהו קטע את ישיבת סיעת הליכוד ויצא להתייעצויות ביטחונית בעקבות האירועים: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט", אמר לחברי הכנסת לפני צאתו. גם גנץ קטע את ישיבת הסיעה להתייעצות טלפונית דחופה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי.

בהמשך נמסר מלשכת נתניהו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לקריה בתל אביב. ראש הממשלה יכנס דיון ביטחוני בלשכתו". מלשכת גנץ נמסר כי "שר הביטחון גנץ יצא לקריה. יקיים הערכת מצב עם ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון". בנוסף, גנץ קיים שיחת עדכון עם ראש פורום יישובי קו העימות משה דוידוביץ'.

זמן קצר לפני התקרית אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הסיעה כנסת כי "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני. כשאני אומר 'אנחנו', זה אני, שר הביטחון, הרמטכ״ל – כולנו יחד. המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה".

"זוהי מדיניות שקבעתי לפני שנים, אנחנו מחזיקים בה בעקביות. שנית, לבנון וחיזבאללה יישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל, – קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו", דברי נתניהו.

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו אכן נאבקים בקורונה, אך יש לנו זירות רבות נוספות: בגזרה הביטחונית, איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק".

"כשר ביטחון", הוסיף גנץ, "אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה מולו צבא נחוש ודרוך שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש – האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture