צילום- נעם מושקוביץ

גנץ נזף בח"כים: "מכנים את עצמם בכירים"; המסר של החרדים לכחול לבן

ראש הממשלה החליפי נזף בחברי סיעתו: "אף אחד מכם לא דיבר איתי בנושא ואל תגזרו קופון שאתם גורמים לי לשנות את דעתי. תקציב לשנת 2021 הוא חובה". דיווח: בכירי המפלגות החרדיות התחייבו בפני יו"ר כחול לבן כי אם יתפשר בנושא - לא יאפשרו בחירות

ראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ נזף בחברי סיעתו בעקבות הדיווחים כי הוא שוקל לוותר על דרישתו לתקציב דו שנתי ואמר כי "יש כאן כאלה שמכנים את עצמם 'גורמים בכירים בכחול לבן' ואומרים שאני שוקל ללכת על תקציב חד-שנתי. אף אחד מכם לא דיבר איתי בנושא ואל תגזרו קופון שאתם גורמים לי לשנות את דעתי. תקציב לשנת 2021 הוא חובה" – כך דווח ב'כאן חדשות'.

ב'חדשות 12' דווח כי המפלגות החרדיות העבירו מסר לגנץ כי אם יסכים לתקציב חד-שנתי, יימנעו בחירות. הפרשן הפוליטי עמית סגל מספר כי "השותפים הנאמנים ביותר של נתניהו בבלוק או מה שנותר ממנו היו המפלגות החרדיות. החרדים היו מאושרים מהממשלה הנוכחית, שגם משאירה באופוזיציה את ליברמן ולפיד וגם בעצם מאפשרת להם להיות סוג של לשון מאזניים. ועם זאת – הם הולכים עם נתניהו על דרישתו לתקציב חד-שנתי".

"הפוליטיקאים הבכירים ביותר במפלגות החרדיות אמרו היום שבהסכמה הזו מסתיים קצה גבול הוויתורים שלהם. זאת אומרת שאם כחול לבן תסכים לתקציב חד-שנתי, מבחינת החרדים זהו סוף האירוע – והם לא יהיו מוכנים מעבר לזה ללכת לבחירות. צריך לציין כי נתניהו מכחיש בכל תוקף שפניו בכלל לבחירות, אך החרדים חושדים יותר והמסר שלהם לבכירי כחול לבן הוא: תסכימו לתקציב חד-שנתי ואנחנו ניתן לכם את תעודת הביטוח שלא תהיינה בחירות. כעת, גנץ צריך לחשוב אם הוא סומך עליהם", חותם סגל.

ח"כ האוזר הגיש הצעת חוק: דחיית המועד האחרון להצבעה על התקציב

גנץ אמר בפתח ישיבת נסיעה כי "ממשלת ישראל מחוייבת בעת הזו, להעמיד תכנית רחבה לשיקום הכלכלה, לאנשי הבמה והתרבות, לעצמאים, לעובדי התיירות ועוד. מגיעה יציבות לכולם. מגיע להם לדעת שנה קדימה, לפחות כיצד המדינה דואגת להם ונותנת להם רשת ביטחון. זו מחוייבות המדינה לאזרחיה, זו מחוייבותי לאזרחי ישראל. לשם כך, דרוש תקציב מדינה. תקציב אחראי, תקציב עם יציבות ארוכת טווח, תקציב שרואה את האדם בקצה. אף אחד, אבל אף אחד, לא צריך לשאול את עצמו בכל בוקר מה יהיה גורלו בעוד חצי שנה ושנה – אנחנו צריכים לתת את התשובות האלה. תקציב לשנת 2021 ייתן את התשובות".

עוד תקף ואמר כי "הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה – בזבוז מיליארדים על שלטי פרסומות של פוליטיקאים במקום להעניק תקציבים ויציבות לאזרח בשעה זו, היא פשוט חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינת ישראל שיכול להעלות על דעתו יציאה לבחירות. הליכה לבחירות בזמן שצה״ל ומערכת הביטחון זקוקים בדחיפות לתקציב שיבטיח את הערכות הצבא למערכות השונות, זוהי בבחינת חוסר אחריות לאומי".

גנץ פנה לנתניהו: "אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום, יש בינינו מחלוקות ויש בינינו גם הסכמות רבות. אך אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן ואני משוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו. לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד התקציב צריך להיות עד סוף 2021. לפי ההסכם שנחתם אם הליכוד כשהיינו בזמן הקורונה סיכמנו שיהיה תקציב שיחצה את השנים 2020-2021, אם הליכוד יעמוד בהסכם תושג יציבות שלטונית וכנגזרת מכך יציבות כלכלית. אנחנו עמוד בהסכם במלואו. אני מצפה מכולם לנהוג כך. זה הזמן ליציבות; יחד נפעל על מנת לייצב את המדינה , לתת מענה לאזרחים, לנצח את הקורונה ולהבטיח את ביטחון ישראל ועתידה".

נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר" • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו