צילום: שאטרסטוק

"חיטוי הידיים מותר": רבני העיר בני ברק בשורת הנחיות לקראת צום ט' באב

רבני העיר בני ברק הגרש''צ רוזנבלט והגרי''א לנדא שליט''א יצאו במכתב עם שורת הנחיות לקראת צום ט' באב, במכתבם הם מורים כי גם מי שחיובי לנגיף אך לא חש בתסמינים יש לו חובה לצום, עוד הם מורים כי בשל הסכנה אין איסור בחיטוי ידיים באלכוג'ל • המכתב המלא

לקראת צום תשעה באב שיחול הלילה ומחר (חמישי) יוצאים רבני העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א והגאון רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א במכתב עם שורת הוראות והנחיות לקראת הצום, במכתבם הם שבים ומזהירים על חובת השמירה בימים אלו שעה שנגיף הקורונה עדיין משתולל בארץ.

את מכתבם פותחים רבני העיר בני ברק, "במענה לשאלת רבים אודות ההנהגה הנכונה בתשעה באב – יהפוך אותו השי"ת לששון ושמחה ומועד טוב -, בעת הזאת שעדיין סכנת המחלה המתפשטת בעולם קיימת".

תחילה פוסקים הגרש"צ רוזנבלט והגרי"א לנדא כי "על כל אחד ואחד להיזהר – ובמיוחד בימים אלו הזקוקים לשמירה מיוחדת כמובא בשו"ע סי' תקנ"א סעי' ח"י – שלא להינזק וביותר שלא להזיק אחרים, ולכן להקפיד על לבישת כיסוי פנים, ושמירת מרחק, ורחיצת הידים באמצעי חיטוי".

"בתשעה באב עצמו, אף שרחיצה וסיכה אסורים, אך חיטוי הידיים באלכוג'ל אינו בגדר רחיצה וסיכה אלא הסרת הזוהמה, ובוודאי בעת הסכנה מותר ונצרך הוא".

עוד פוסקים רבני העיר, "צום תשעה באב חמור הוא משאר צומות ואין להקל בו אלא במקום חולי, ולכן לאחר התיעצות עם רופאים מומחים יראי שמים יש לנהוג כדלהלן".

"הבריאים מגיל בר ובת מצווה גם מי שנצרך לבידוד יצומו כרגיל. מי שנבדק ונמצא חיובי למחלה, אך הוא ללא תסמינים כלל יצום. מי שסובל מתסמיני המחלה אף תסמינים קלים לא יצום".

עוד פוסקים הרבנים, "מי שבמהלך הצום מופיעים אצלו תסמינים כחום, כאבי שרירים או שיעול או איבוד חוש טעם או ריח, יפסיק את הצום.
כמו כן, מי שסבל בחודשיים האחרונים מהמחלה בדרגה חמורה, כדלקת ריאות או קוצר נשימה, גם אם עכשיו אין לו תסמינים כלל, לא יצום.

את מכתבם מסיימים רבני העיר בני ברק, "והשי"ת ברחמיו המרובים יאמר למשחית הרף, ויצילנו מכל מחלה, וישמחנו בבניין בית מקדשינו ותפארתינו במהרה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו