צילום: נעם מושקוביץ

גנץ: "נחצה קו אדום – קורא לנתניהו לשרים לגנות ולפעול נגד האלימות" • צפו

ראש הממשלה על האלימות אמש נגד מפגיני שמאל: "בכוונתי לכנס דיון בממשלה סביב אירועי האלימות ולפעול אקטיבית מול משטרת ישראל בכדי לוודא שהמעשים יטופלו, יגדעו ושמי שזורע שנאת חינם, מסית ופוגע באזרחים, יבוא על עונשו"


צילום: ניסים שאקי/לע״מ

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס שוב לאירועי האלימות אמש בהפגנה בתל אביב ואמר כי "אתמול בלילה נחצה קו אדום, בעת שאזרחים שמימשו את זכות המחאה, הם הותקפו על ידי כנופיות פשע מאורגנות. כשר הביטחון וכחבר בממשלה- אני עומד על כך שזכות ההפגנה תישמר, ושביטחונם של האזרחים יובטח בכל מקום שהוא. אסור לנו לעבור על אירועי האלימות בשתיקה".

"אני קורא לראש הממשלה ולכלל חברי הממשלה לגנות ולא פחות חשוב מכך לעשות. דמוקרטיה נבחנת דווקא בעיתות משבר, ממשלה נבחנית דווקא בתקופות כאלו. אני, ראש הממשלה וכלל השרים חייבים להקשיב וגם לתקן. בכוונתי לכנס דיון בממשלה סביב אירועי האלימות ולפעול אקטיבית מול משטרת ישראל בכדי לוודא שהמעשים יטופלו, יגדעו ושמי שזורע שנאת חינם, מסית ופוגע באזרחים, יבוא על עונשו".

זמן קצר קודם לכן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא". עם זאת, נתניהו ציין את ההסתה כלפיו ואמר כי "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח – המפורשים והמרומזים – נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב.

"לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום – לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים – התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך. אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית".

"אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת – לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד", דברי ראש הממשלה.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בתגובה לראש הממשלה: "נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ סתם מתחנף לחרדים על תקחו את מילותיו ברצינות הוא עדיין לא יודע מה הוא רוצה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו