אזעקות בשדרות ועוטף עזה: רקטה שוגרה ויורטה – רסיסים נפלו על רכב בשדרות

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי עיריית שדרות, רסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב, ששמשתו התנפצה


צילום: מנדי ריזל

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (ראשון) בשעה 20:59 בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. האזעקות הופעלו בעיר שדרות ובישובים איבים, ניר עם, אור הנר וארז שמועצות אזוריות שער הנגב. על פי עיריית שדרות, רסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב, ששמשתו התנפצה.

מעיריית שדרות נמסר כי "לפני כמחצית השעה נשמעה אזעקת "צבע אדום" בעיר שדרות בזמן שעשרות רכבים שהו במתחם דרייב אין מיוחד שנחנך הערב ברחבת השוק העירוני וצפו בסרט. הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל ורסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב. אין נפגעים בגוף. עדכונים נוספים בהמשך לפי הצורך".

מהמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי "בהמשך לאזעקה ברחבי המועצה, זוהה שיגור אחד שיורט בהצלחה. לא זוהו נפילות בשטח שער הנגב. אין נפגעים בגוף או נזק לרכוש".

שר ירושלים ומורשת ותושב העוטף, רפי פרץ, צייץ בטוויטר בתגובה לירי הערב מרצועת עזה: "אסור לאפשר שום ירי לעבר ישראל. לא בצפון ולא בעוטף עזה. חייבים להגיב ביד קשה על כל ירי. ‏אם הילדים בעוטף לא ישנים, אז המחבלים ברצועה צריכים לרדת למחילות".

מוקדם יותר נמסר מדובר צה"ל מוסר כי היום, נכנס לתפקידו תת-אלוף נמרוד אלוני כמפקד עוצבת ״שועלי האש״. טקס החילופים נערך במחנה ״רעים״, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים. תת-אלוף נמרוד אלוני החליף בתפקידו את תת-אלוף אליעזר טולדנו, אשר פיקד על עוצבת "שועלי האש" בשנתיים האחרונות.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי: "אליעזר, אני יכול לומר בפה מלא שעמדת היטב במשימת ההגנה, שיפרת מאוד את יכולותיה, פעלת רבות ובהצלחה על מנת שנדע יותר על המתרחש והמתוכנן בצד השני ושיפרת מאוד את יכולות ההתקפה והמוכנות שלנו במתארי החירום השונים. אין מדובר רק בתכניות. הדברים עמדו למבחן המעשה יום ולילה במהלך השנתיים האחרונות בעשרות ניסיונות חדירה והיתקלויות, בעשרות רבות של ימי שישי אלימים מאוד על הגדר ובמספר רב של ימי הסלמה ולחימה".

"נמצאים איתנו כאן חברים יקרים מהנהגת עוטף עזה, מנהיגות מקומית שהיא דוגמה ומופת לעשייה, ליוזמה ולהתמודדות חיובית עם תקופות קשות- שהיו לנו וכדאי שנדע שעוד יהיו ונדע להתמודד ולהמשיך להתחזק ולפרוח בעוטף. אנחנו לא מבטיחים שקט באזור בו יש סיבות ללחימה, אנחנו יודעים מה יש בצד השני, אנחנו מבטיחים לעשות הכל כדי להגן בצורה איכותית ולהיות מוכנים תמיד לכל פעולה שתידרש למול רצועת עזה. חובתנו, ביחד עם ההנהגה האזרחית, לאפשר לאזור עוטף עזה להמשיך ולשגשג ולפרוח ללא תלות המצב בעזה עצמה", דברי האלוף הלוי.

מפקדת עוצבת "שועלי האש" היוצא, תת-אלוף אליעזר טולדנו: "החלוצים החדשים, תושבי העוטף, קהילה יצרנית, חרוצה ובעלת חוסן 'של פעם' עומדת איתנה כקיר הברזל ומתרחבת ללא הפסק, 20 שנה הם יורים, 20 שנה אנחנו בונים. אני מבקש להודות באופן אישי לחמישה מנהיגים מופלאים, שותפיי למשימה, ראשי הרשויות. חבורת מנהיגים חזקה שמעניקה חוסן וצמיחה לאזור ולתושביו- תודה על הזכות להיות שותף שלכם, למדתי מכם".

"בזמן כהונתי כמפקד עוצבת 'שועלי האש', נקטו מנהיגי ארגוני הטרור, החמאס והג'יהאד האיסלאמי, באסטרטגיה של הפחדה והבהלה, הם כיוונו את האש לחוסננו, ירי רקטות ופצצות מרגמה המכוון לאזרחי ישראל. לחמאס לא אכפת מילדי רצועת עזה. עליהם לחדול מלחפור מנהרות כחיות השדה ולהשקיע את הבטון בבניית תשתיות לחסרי בית. עליהם לחדול מלייצר רקטות ולהשתמש בצינורות להקמת תשתית מים וביוב ראויה לילדיהם. עליהם לחדול מלזרוע משגרים ולקצור רקטות ולזרוע חיטה ולקצור תבואה", דברי המפקד היוצא.

מפקד אוגדת "שועלי האש" הנכנס, תת-אלוף נמרוד אלוני: "למדתי את האוגדה ואת המערכות המבצעיות העוטפות אותה ביסודיות, אך גם למדתי כי במטה הפיקוד ולצידי במפקדת האוגדה נמצאים אנשים מעולים עמוסי ניסיון. אני סומך עליכם שתסייעו לי לאחוז בבטחה במשימה שלנו. בנופים האלה של מערב הנגב גדלתי, במשק של הוריי במושב ניר-משה, וברגבים היבשים של אדמות הלס למדתי לחרוש את התלם הראשון. זו זכות אדירה לחזור לכאן ולשתף פעולה עם ההתיישבות האיכותית שיש פה, כדי שחבל ארץ מקסים זה יוסיף לשגשג. לטקס צנוע זה מטרה אחת והיא להודות לך, אליעזר, על שליחותך בשנתיים האחרונות. תודה לך שהתמסרת בכל ליבך לאוגדה, לאנשיה ולתושבי הנגב המערבי ולמשימה. תודה על הובלת המאמץ לגילוי מנהרות ההתקפה של החמאס ביצירתיות, בנחישות ובשיתוף. תודה לך על שיפור מוכנות האוגדה לימי קרב. תחת מנהיגותך הפכה האוגדה לקטלנית יותר מסבב לסבב".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו