Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ההסכם עם האמירויות: שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם מקבילו מעומאן

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו בעומאן יוסף בן עלווי שהדגיש את עמדת ארצו "התומכת בשלום כולל וצודק במזרח התיכון", כמו גם את "הצורך ההכרחי בחידוש המו'"מ במסגרת הליך השלום וקיום דרישותיהם של הפלסטינים להקים מדינה עצמאית שבירתה ירושלים"

שר החוץ גבי אשכנזי קיים היום (שני) שיחת טלפון עם מקבילו בעומאן שר החוץ יוסף בן עלוי בן עבדאללה. ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "השרים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות באזור, הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועל הצורך בחיזוק היחסים בין המדינות". במשרד החוץ הישראלי מציינים כי שיחה זו הינה המשך ישיר לשיחה שקיים אשכנזי אתמול עם עמיתו באיחוד האמירויות, שר החוץ, שייח עבדאללה בן זעיד.

שר החוץ העומאני הדגיש את עמדת הסולטאנות האיתנה אשר תומכת בהשגת שלום כולל צודק ובר קיימא במזרח התיכון וכן הצורך לחדש את המשא ומתן לשלום. השר אשכנזי אמר בשיחה כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל השר בן עלוי לשלום וליציבות במזה"ת. שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף ולהמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון.

ממשרד החוץ של עומאן נמסר: "שר החוץ של עומאן קיבל שיחת טלפון משר החוץ הישראלי. השניים דיברו על ההתפחויות האחרונות באזור. בשיחה הודגשה עמדת עומאן התומכת בשאיפה להגיע לשלום כולל, מקיף והוגן וקבוע במזרח התיכון, והצורך להיענות לדרישות הלגיטימיות של העם הפלסטיני בהקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, דבר העולה בקנה אחד עם העמדה הערבית".

בנוסף לכך, נמסר בהודעת משרד החוץ של עומאן, בן עלאווי שוחח עם בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב. בשיחה, על פי הודעת עומאן, הביע רג'וב את הערכתו למדיניותה המאוזנת לגבי הסוגיות הערביות ובראשן – הסוגיה הפלסטינית..

לפני כשנתיים, ערך ראש הממשלה נתניהו ביקור חשאי בעומאן ופגש שם את הסולטן קאבוס בן סעיד שקיבל את פניו בחמימות. הסולטן הלך לעולמו בינואר האחרון, ולאחר מותו אמר נתניהו כי הוא "פעל ללא לאות לקידום השלום והיציבות". נתניהו נפגש גם עם שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי בוורשה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו