Noam Revkin Fenton/Flash90

דיווח: בכירים במפלגות החרדיות ייעצו לכחול לבן לא להעניק ויתורים לליכוד במו"מ

בכירים במפלגות החרדיות ייעצו אמש לאנשי כחול לבן שלא להעניק לראש הממשלה ולליכוד ויתורים במשא ומתן, מאחר ונתניהו כבר החליט שהוא אינו מעוניין בבחירות. עוד דווח: הודעת המפלגות החרדיות אתמול שבה הודיעו על קבלת פשרת האוזר, תואמה מראש רק עם גנץ ולא עם נתניהו

בעיצומו של הנתק אתמול (ראשון) בין כחול לבן לליכוד, בכירים במפלגות החרדיות ייעצו לאנשי כחול לבן שלא להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד ויתורים במשא ומתן, גם אם הדבר יוביל לפיצוץ בין הצדדים – כך דווח ב'כאן חדשות'. אותם גורמים חרדים טענו אתמול כי נתניהו כבר החליט שהוא אינו מעוניין בבחירות, ורק משדר כלפי חוץ שיש אפשרות שהקואליציה תפורק.

על פי הדיווח של זאב קם, בעקבות כך, החליטו בכחול לבן שלא לזוז מעמדתם ולא להסכים לוויתור נוסף בסוגיית המינויים הבכירים. כמו כן, הודעת המפלגות החרדיות אתמול בצהריים, שבה הודיעו מצידן על קבלת פשרת ח"כ צבי האוזר, תואמה מראש רק עם כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ – ולא עם נתניהו והליכוד.

בהודעה משותפת אתמול לסיעות יהדות התורה וש”ס נמסר כי "יתמכו בהצעת הפשרה שמתגבשת בין הליכוד וכחול לבן, עפ”י חוק האוזר לדחייה של פיזור הכנסת, בסיכום על תקציב מאושר וחוק הסדרים בתוך תקופת הזמן שתסוכם בין הצדדים. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 בתוספת אחוזית. חובה למנוע מערכת בחירות מיותרת ולפעול יחד למען אזרחי ישראל במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובמשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ישראל".

ב'כאן חדשות' פורסמה אמש הקלטה משיחת זום של שרי כחול לבן אסף זמיר ויזהר שי עם פעילי המפלגה, בה הם נשמעים אומרים כי שר הביטחון ויושב ראש המפלגה בני גנץ הודיע לחברי הכנסת ש"הקמפיין החל". בשיחה נשמע השר שי אומר לפעילים כי בליכוד מודאגים מכך שבכחול לבן לא נרתעים מבחירות: "מוציא אותם מדעתם. זה מתסכל אותם, מרגיז אותם, מפחיד אותם. אין שום משמעות לפשרה שלנו אם הוא יחפש סולם – נחליט אם לתת לו".

עוד אמר השר שי כי "מי שהיו עד לא מזמן חלופה שלטונית והיום הם שרים בממשלת נתניהו, לא רגילים לחטוף ביקורת חריפה כל כך מהציבור. התסכול של השרים הורגש היטב בשיחה". השר זמיר הוסיף: "את דעת הקהל עדיין לא פיצחנו. האתגר שלנו לא חילחל, האתגר שלנו כקבוצה עדיין לא בא לידי ביטוי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו