"ייתכן שנגרם מטרור": פיצוץ בקו הגז בסוריה גרם להפסקת חשמל במדינה • צפו

פיצוץ צינור גז בסוריה גרם לפנות בוקר להפסקת חשמל כללית במדינה. בסוכנות הידיעות הממלכתית דיווחו שכוחות הכיבוי השתלטו על האש והצליחו להחזיר תחנות כוח חיוניות לעבודה בהקדם. שר הנפט הסורי, עלי גאנם, אמר שההערכה הראשונית של הממשלה היא שמדובר בפעולת טרור

שר החשמל הסורי הודיע הלילה (ראשון) כי פיצוץ אירע בקו הגז באזור דמשק. לדבריו הפיצוץ גרם להפסקת חשמל כללית ברחבי המדינה. סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי לדברי שר הנפט הסורי הפיצוץ נגרם כתוצאה מפעולה מכוונת. עוד דיווחה הסוכנות כי שר החשמל הסורי צופה כי אספקת החשמל ברחבי המדינה אמורה לשוב בשעות הקרובות.

"המידע הראשוני מצביע על כך שזו הייתה מתקפת טרור", אמר השר עלי גנאים לערוץ. הוא הוסיף כי הצינור, המעביר גז ממצרים דרך ירדן לסוריה, מזין את תחנות הכוח בדרום המדינה. הוא ציין כי צוותים טכניים נמצאים בשטח. שר החשמל אמר בהמשך כי החשמל החל לשוב בהדרגה למחוזות המדינה. ב-2013, רוב סוריה הייתה בעלטה אחרי שהפגזה של המורדים פגעה בצינור גז במהלך הלחימה.

השר מוחמד זהיר חרוטבלי אמר לתקשורת שמדובר בפעם השישית שבה מתרחש פיצוץ מסוג זה באזור קו הגז. התרחשה ירידה פתאומית בלחץ בתחנת הכוח דיר עלי, בהמשך לקטיעת אספקת הגז ולהשבתת יתר תחנות הכוח. משרדו פועל בתיאום עם משרד האנרגיה במאמץ להשיב את אספקת החשמל הרציפה במהלך השעות הקרובות, הוסיף השר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו