צילום: קובי גדעון / לע"מ

קבינט הקורונה אישר תכנית סגר ב-3 שלבים – ההצבעה בממשלה ביום ראשון

שרי הקבינט אישרו את ההצעה שתכלול 3 שלבים - עם הפחתה הדרגתית במגבלות עד אחרי החגים. בראש השנה: סגר מוחלט, יוסכם מתווה לתפילות. הממשלה תידרש לאשר ביום ראשון את המתווה ואת מועד תחילת הסגר בשבוע הבא - בין יום שלישי לערב החג

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את התכנית להטלת סגר במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. תכנית הסגר שאושרה תחולק ל-3 שלבים, שהראשון בהם הוא סגר מלא למשך שבועיים לפחות שיחל לקראת ראש השנה, לאחר מכן סגר חלקי ולבסוף – אחרי חג שמחת תורה, חזרה לפעילות לפי מתווה הרמזור. השרים יזהר שי, ישראל כץ, עמיר פרץ ויעקב ליצמן הצביעו נגד.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נאמר כי "קבינט הקורונה אישר את המלצת משרד הבריאות וראש "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו לתוכנית תלת שלבית ארוכת טווח להורדת נתוני התחלואה בישראל. ההחלטה תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. הממשלה תקבע את המועדים לכניסה לתוקף של השלבים השונים, תוך תשומת לב לכך שכניסה לתוקף של השלבים השני והשלישי תהיה כפופה לעמידה ביעדים של השלבים הקודמים להם. תקנות מפורטות יובאו לאישור סופי של הממשלה לאחר אישור ההחלטה העקרונית ביום א׳".

הממשלה צפויה לאשר סופית את התכנית ביום ראשון, כשבלי אישור הממשלה היא לא תכנס לתוקף. מועד תחילת הסגר – ככל הנראה ביום רביעי או שישי בשבוע הבא – טרם נקבע. הדיונים בנוגע לתאריכים יימשכו בסוף השבוע, וכנראה ייקבעו סופית בישיבת הממשלה ביום ראשון בשעה 10:00.

השלב הראשון – סגר:
1. הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים.
2. סגירת מערכת חינוך, למעט חינוך מיוחד (כיתות ה' ומעלה לימוד מרחוק לאורך החגים).
3. סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי (עבודה מהבית ככל הניתן), למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים.
4. תפילות במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיוסכם.
5. סגירה מלאה של מסעדות (למעט שירות משלוחים), פנאי ובילויים, עסקים ומסחר ותיירות פנים.

השלב השני – ריסון מהודק:
1. הגבלת מעבר בין ערים.
2. הגבלת התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור.
3. סגירה מלאה של מסעדות, פנאי, בילויים, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים מקבלי קהל.
4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, לאורך כל התקופה, מלבד למידה מרחוק לכיתות ה' ומעלה. חידוש הלימודים לאחר סוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת.
5. מגזר ציבורי במתכונת חירום.
6. מגזר פרטי – עבודה בהיקף 30%-50% במקומות ללא קבלת קהל (משרדים, מפעלים וכו') – עבודה מהבית לכל מי שיכול.

השלב השלישי – תכנית הרמזור:
מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית הרמזור בסיום שני השלבים הראשונים.

עוד נמסר כי "מעבר משלב לשלב ייעשה לאחר הערכת מצב ובכפוף לכך שתמונת המצב תצביע על מגמה מתמשכת מובהקת של ירידה בתחלואה (ע"פ קריטריונים שיסוכמו ע"י הממונה הלאומי למאבק בקורונה עד ליום 13.9.20). פעילות התחבורה הציבורית תותאם להיקף הפעילות במשק, בהתאם למתכונת שהונהגה ע"י משרד התחבורה בתקופת ההגבלות במרס-אפריל 2020. משרד האוצר יפעל יחד עם משרד רה״מ וראש המועצה הלאומית לכלכלה לגיבוש רשת ביטחון כלכלית לבעלי עסקים ולאזרחים הצפויים להיפגע כלכלית כתוצאה מההחלטה הנ"ל".

דבר נוסף שלא הוכרע סופית הוא מועד תחילת הסגר המלא. מערכת הבריאות וחלק מהשרים רצו להתחיל את הסגר כבר ביום רביעי, אבל שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הישיבה כי אם הסגר יתחיל ביום שישי הדבר יאפשר עוד שני ימי מסחר לקראת החגים, ויפחית את הפגיעה במשק. שרים רבים תמכו בהצעתו.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להפגנות אין סגר ממש מעניין

משוגעים

מה הקשר? הפוך כשאנשים לא נבדקים הם לא יודעים שהם חולים ואז זה עוזר להוריד את הרמזור, מה שצריך לעשות זה לא להיבדק מי שלא מרגיש טוב שישאר בבית כמה ימים, ואם המצב מחמיר ילך להיבדק, כי גם ככה אין תרופה, מקסימום חמצן. כל אלה של ההפגנות לא נבדקים אז בטח שלא יהיו חולים מאומתים, רק אנחנו החרדים שנבדקים ובגלל זה אנחנו אדומים.
וצריך לשים פס על הסגר וההנחיות ואם מישהו יקבל דו"ח לא ישלם (שום חרדי) ואם יעלו ריביות שהמפלגות החרדיות יפילו את הממשלה

לא הצלחתי להבין. בנוגע לינוך, כיתות א-ד לא ילמדו בכלל? או שהכתות הנ"ל כן ילמדו?
הלמידה מרחוק תהיה רק מכתה ה'? ולא לא- ד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו