כיתת לימוד. צילום: נתי שוחט פלאש 90

הסגר יפוג ב-7:00 בבוקר • שר הבריאות: "מערכת החינוך תיפתח ביום שלישי"

על רקע סיום הסגר השלישי, שצפוי לקרות בשעה טובה מחר בשעה 7:00 בבוקר, משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים המאומתים ביממה האחרונה הוא 6,271 • מערכת החינוך צפויה להיפתח ביום שלישי, כך על פי שר הבריאות • בהוראת שרת התחבורה: קווי האוטובוסים בעלי ביקוש גבוה - יתוגברו

על רקע סיומו של הסגר השלישי בשעה 7:00 בבוקר, העניק הערב (מוצ"ש) שר הבריאות יולי אדלשטיין ראיון ל'כאן 11' ובו אמר כי " כי מערכת החינוך תיפתח ביום שלישי". בהתייחסו לסוגיות הטיסות אמר השר כי "מי שמצפה לטוס בשבוע הבא – זה לא יקרה".

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן את מספר המאומתים ביממה האחרונה.

על פי הנתונים, 6,271 אנשים התגלו ביממה האחרונה כנשאי נגיף הקורונה במוטציות השונות, 1,700 אובחנו מאז חצות. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך במגמת ירידה ועומד כעת על 7.8 אחוזים, מתוך 82,545 הבדיקות שנערכו.

לא עלינו, עד כה נפטרו מהנגיף 5,057 איש ואשה, 28 מתוכם נפטרו אתמול. 1,124 חולים מאושפזים במצב קשה, 332 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי אם לא יהיו שינויים, מערכת החינוך תיפתח בעז"ה ביום שלישי. פקיעת הסגר מחר בבוקר תביא לתנועה ערה בתוך הערים וביניהן, ועל כן שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את חברות האוטובוסים להגביר מחר את תדירות הקווים בעלי ביקושים גבוהים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אומר הערב ב'חדשות 12' כי "כבר הערב יהיו דיונים גם ברמת השרים, כדי להחליט איך ייפתחו הלימודים. אנחנו מדברים על מחלה אחרת, המוטציה הבריטית".

עוד הוסיף: "לא בכדי סגר של יותר מחודש בלם אולי את התחלואה, אבל לא הוריד אותה לממדים שציפינו. משכך אנחנו מנסים כרגע לפתוח את הסגר בצורה הכי לא מסוכנת שאפשר כדי לחסן ולחסן".

וועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר, תתכנס מחר בשעה 11:00 בבוקר, על מנת לדון בשורת נושאים, ביניהם: תקנות ליישום התיקון לחוק שקשור בהגבלת כניסה ויציאה מהארץ, תקנות ליישום התיקון לחוק הקנסות, הארכת הסדר הבידוד במלוניות לכל השבים לארץ ואישור בדיעבד של הארכת הסגר עד ראשון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו