צילום: פלאש 90

סיכום חדשות השבת: החלטת בית הדין בהאג וסילוק דיפלומטים מרוסיה

חדשות JDN בשיתוף חדשות 0404 מגיש לכם את סיכום חדשות השבת: החלטת בית הדין בהאג, עו"ד של נתניהו במכתב ליועמ"ש, סילוק דיפלומטים מרוסיה, דיווח הפקחים על פעילות גרעינית באיראן וסיכול פיגוע טרור ע"י גורמי הביטחון בבחריין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג החליט כי התובעת הראשית פאטו בנסודה תוכל לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, בגין "פשעי מלחמה".

נתניהו הגיב: היום הוכיח בית הדין פעם נוספת שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. בית הדין מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים ובמקום זאת רודף אחר מדינת ישראל, מדינה בעלת משטר דמוקרטי איתן, המקדשת את שלטון החוק, ואינה חברה בבית הדין. בהחלטתו זו פגע בית הדין בזכותן של מדינות דמוקרטיות להגן על עצמן מפני טרור, ושיחק לידי גורמים החותרים תחת המאמצים להרחבת מעגל השלום. אנו נמשיך להגן בכל דרך על אזרחינו וחיילינו מפני רדיפה משפטית". דובר משרד החוץ בארה"ב, הדגיש כי ארצו לא תומכת בקביעת בית הדין, ואף מודאגת ממנה מאוד.

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף, ואמר כי החלטה זו "מעוותת את הדין הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי שרת פוליטי בידי התעמולה האנטי-ישראלית. החלטת השופטים מעניקה פרס לטרור הערבי ולסרבנות הרשות לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל, ותורמת הלכה למעשה לקיטוב בין הצדדים".

בית הדין קבע למעשה כי הרשות היא מדינה, ובשל כך הוא רשאי לדון בעתירות שעניינן התרחש בשטחי יהודה, שומרון ועזה ומזרח ירושלים. על כך הרחיב הערב רה"מ: "זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, וכעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי. בית הדין המגמתי הזה, שמטיח את ההאשמות ההזויות האלה נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מסרב לחקור את פשעי המלחמה האמיתיים שמבצעות דיקטטורות אכזריות כמו איראן וסוריה מדי יום".

בועז בן צור, עורך דינו של רה"מ, שיגר  מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו כתב כי "ההגנה לא מקבלת תכתיבים או הערות מהתביעה". במכתבו ליועמ"ש האשים את הפרקליטות כי היא "פועלת ללא מורא כתביעה הכללית, כאשר גם סמכויות הפעלת רשויות החקירה נתונות אצלם". בנוסף, האשים אותה בהדלפת חומרי חקירה ותדרוך עיתונאים באופן שיטיב עמה.

בתקשורת הסורית דיווחו על כך שבימים האחרונים אנשי הצבא הרוסי התחילו לבצע חפירות בבית הקברות במחנה הפליטים "ירמוך" שבדרום דמשק. על פי הדיווחים, מדובר בניסיונות למצוא גופה של חייל ישראלי מימי מלחמת לבנון הראשונה – זאת לאחר שגופתו של החלל זכריה באומל ז"ל, שנפל בקרב בסולטן יעקוב באותה המלחמה, הוחזרה לישראל לפני קרוב לשנתיים.

רוסיה סילקה במהלך היום משטחה דיפלומטיים משבדיה, פולין וגרמניה בטענה שנטלו חלק בהפגנות ההמוניות בימים האחרונים נגד המשטר, בעקבות מעצרו של ראש האופוזיציה במדינה, אלכסיי נבלני.

משרד הפנים של בחריין מסר היום כי שירותי הביטחון סיכלו אירוע טרור במדינה, בו תכננו מפגעים לפוצץ שני כספומטים בשני בנקים שונים. המשרד מסר כי כמה חשודים נעצרו.

פקחים מטעם האו"ם באיראן מצאו עדויות חדשות לפעילות גרעינית בלתי מוכרזת במדינה – כך דווח הערב בוול סטריט ג'ורנל. הממצאים, שאותרו במקביל לדיונים בארצות הברית על גיבוש המדיניות כלפי הסכם הגרעין, מעלים שאלות חדשות אודות היקף השאיפות האטומיות של הרפובליקה האסלאמית.

המשטרה עצרה גבר בן 37 מהיישוב שיבלי שבצפון שנהג בפראות בכביש באזור עפולה. מהמשטרה נמסר כי שוטרים סימנו לו לעצור, אולם הוא נמלט, חצה צמתים באור אדום ועקף כלי רכב בצורה מסוכנת. בשלב מסוים, כך נמסר מהמשטרה, ירד מהכביש לשטח פתוח ובהמשך חזר אל הכביש. אחרי מרדף לאורך 30 ק"מ, בכניסה ליישוב איכסאל שליד נצרת, ירו שוטרים לעבר גלגלי הרכב שלו ועצרו אותו. לא היו נפגעים באירוע. החשוד שמוכר למשטרה והיה בעבר בכלא, התגרה בשוטרים לאורך המרדף. בנוסף, הוא גם נהג תחת פסילה ובשכרות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture