Suliman Khader/Flash90

אחרי כשלושה שבועות שהיה סגור: הר הבית נפתח למבקרים יהודים

גורמי ימין טענו מאז הפסקת האש כי כניסת יהודים להר הבית תהיה המבחן האם ישראל נכנעה לדרישות חמאס, אך נראה שהבוקר התקבלה התשובה כשלמרות האיסור החמור, קבוצה של יהודים עלתה הבוקר להר הבית • גפני ביקש לאסור עליה, בן גביר בירך

לאחר 19 ימים בהם הר הבית היה סגור לכניסת יהודים ופתוח למוסלמים בלבד, היום (ראשון) התחדשה עליית יהודים להר הבית כאשר התאפשרה כנסה של קבוצות קטנות של עד 20 איש. גורמי ימין טענו מאז הפסקת האש כי כניסת יהודים להר הבית תהיה המבחן האם ישראל נכנעה לדרישות חמאס, אך נראה שהבוקר התקבלה התשובה. חשוב לציין כי על פי ההלכה עליית יהודים להר הבית אסורה ורוב ככל הפוסקים קובעים כי לאו זה הוא באיסור כרת.

אמש פנה יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לרה"מ נתניהו והצהיר כי יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית. "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם". גפני סיים, "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים!".

בתגובה לפתיחת הר הבית הבוקר גם לעליית יהודים מסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מדובר בצעד חשוב שמוביל ראש הממשלה ומראה שישראל לא התקפלה מכל עקרונותיה. יחד עם זאת בשים לב למצב בהר, לאפליה הבלתי פוסקת, לעובדה שליהודים אסור להתפלל במניין פומבי, לאפשרות לעלות רק בקבוצות של 20 ולשעות העליה המקוצרות של יהודים להר קורא לראש הממשלה להשוות המצב בין יהודים לערבים בהר ולמנוע גזענות וחוסר שוויון.לא ייתכן שבמדינת היהודים תהיה פגיעה גזענית בזכויות על רקע גזע".

תום ניסני, מנכ"ל בידינו – הקרן למורשת הר הבית אמר: "זהו בוקר חשוב מאוד, שמציל מעט מהכבוד הלאומי של עם ישראל. לא וויתרנו על ההר. אנו קוראים לממשלת ישראל ליטול מהווקף הירדני את כל סמכויות הניהול של הר הבית ולהפקידן בידי גוף ריבוני יהודי. בנוסף, להפסיק את הכניסה לאיומיי החמאס, לפתוח את הר הבית לכניסת יהודים בכל שעות היממה ומכל שעריו, עם חופש תנועה ופולחן מלאים".

מתנועת חוזרים להר הבית נמסר כי "קצת מידי ומאוחר מידי, אך זה יכול להיות הצעד הראשון לשינוי גישה מרפיסות לשלטון יהודי מלא בהר, הכולשל בניין המקדש וחידוש עבודת הקורבנות".

כזכור, בעקבות מהומות של ערבים בהר הוא נסגר לכניסת יהודים ועד יום ראשון לא היה ברור האם ייפתח או לא. גם בשישי האחרון, בסיום תפילת הצהריים, מאות צעירים החלו ליידות אבנים ולהשליך בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. בעקבות כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הורה לכוחות המשטרה להיכנס להר ולטפל במתפרעים, שבסמוך לנקודת המשטרה שבמקום, והכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבקשה לא לעוות את התורה
לעלות להר הבית בטהרה אין שום איסור אלא להפך יש בו מצוה של 'לשכנו תדרשו ובאת שמה' ומצות 'מורא מקדש' שנוהגת גם בזה"ז.
זה שיש כאלה שטוענים שהם לא יודעים את המקום המדוייק של המקדש זה באמת בעיה כי למקדש אסור להכנס טמא מת אבל יש דעות שאומרים בבירור את מקום המקדש כמו הרדב"ז ועוד, והאריך בזה הגאון הרב טיקוצינסקי זצ"ל בספרו 'עיר הקדש והמקדש'
בבקשה לא לאבד פרופורציות בהלכה.

פלא אתר שמציב א"ע כחרדית יעלה הודאות מעין אלה, אחר שרבנים מכל גווני הקשת אוסרו את העלאה להר מצד הדין – חוץ ממה שצריכין להשתמש בטיפת שכל, הלא העליה להר גורמת כל כך הרבה סבל לכלל ישראל האם כל זה כדי???

השועלים מהלכים בהיכל באישור מדינת ישראל, רומסים את אדמת הקודש של העזרה.
המשכיל בעת הזאת יזעק!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו