צילומים: האחים לענטשעווסקי

תיעוד ענק: נכד האדמו"ר מבעלזא בביקור בארה"ב

ביקור הרה"ג רבי שלום רוקח שליט"א נכד מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א בארה"ב • צילומים: האחים לענטשעווסקי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרה"ג רבי שלום שליט"א במסר מיוחד ומרטיט בשם זקינו הרבי שליט"א:

'כל אלו התורמים כעת כסף, הם נשמות של בעלזא מפעם והנשמות שמחים עמם עכשיו, ואתם מגיעים כל רבוה"ק אדמור"י בית בעלזא לשמוח עמם ביחד'

הרה"ג רבי שלום רוקח שליט"א נכדו בכורו וחביבו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שנסע במיוחד לארה"ב ליממה אחת להשתתף ולשאת דברים במעמד 'אדיר במלוכה', שהתקיימה באולם החדש בבנין הת"ת הגדול והמפואר דחסידי בעלזא בבורו פארק, לקראת המגבית 'כתר מלוכה' שתתקיים בשבוע הקרוב לרגל השלמת הבנין המפואר ולקראת חגיגת חנוכת הבית שתיערך בקרוב:

בין הדברים אמר: 'הבנין הזה היא לא רק מבנה שיהיה לילדים איפה ללמוד בהרחבת הדעת, ביישוב הדעת עם כל המעלות הכרוכות בכך, אלא זה מבנה שישמש כמרכז החיים של חסידות בעלזא פה באמריקה, ויביא להתרוממות קרן התורה והחסידות לציבור אנ"ש בפרט ולכל החסידים בבורו פארק בכלל. בכל העולם יודעים לומר על התלמוד תורה באמריקה, התלמוד תורה בה' הידועה הכוונה לתלמוד תורה בבורו פארק, בגלל שזהו עיקר קיום התורה והיהדות, וכולנו נדרשים לשבור ולפרוץ את הקשיים שישנם'.

'אדרבה ! לפום צערא אגרא! ככל שנשאף ונשתדל יותר למען דורותינו ולמען קיום היהדות, נזכה ליותר סייעתא דשמיא ולעוד השראת השכינה. אנו רואים כל הזמן שזה החיים של מרן שליט"א והולך בנפשו, ובטוח שמי שתורם במסירות נפש, ויעשה יותר מכפי יכולתו למעלה מכוחותיו, זקיני שליט"א יהיה לו אסיר תודה כל ימי חייו. אנחנו צריכים לנצל את ההזדמנות לתרום בעד הענין במסירות נפש, מתוך רצון ותקווה שבקרוב ממש לא יוכלו יותר לתרום במסירות נפש לבניין הקדוש הגדול'.

ופה הביא את הדברים המרטיטים ששמע מזקינו הגדול בעת שנפרד ממנו לשלום טרם נסיעתו ואמר: 'שמעתי דיבורים נדירים מאוד שזעזעו אותי לגמרי, ולכאורה הייתי צריך להקדים באמירת לשם ייחוד במיוחד לדיבורים האלו, והתחיל שזקינו הראה לו קטע מהספר 'דברי יחזקאל' על פרשת משפטים עה"פ 'ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם' ואלין סודרא דגולגליא, וכששאל את זקינו למה הכוונה ענה: "איך מיין צו זאגן אז די אלע וואס געבן דא יעצט זענען נשמות פון בעלזא פון אמאל, און די נשמות פרייען זיך יעצט מיט, און מיט זיי קומען די בעלזער רבי'ס זיך מיט פרייען מיט זיי" ["התכוונתי לומר שכל אלו התורמים כעת כסף, הם נשמות של בעלזא מפעם, והנשמות שמחים עמם עכשיו, ואתם מגיעים כל רבוה"ק אדמור"י בית בעלזא לשמוח עמם ביחד"].

לאחר שעל כל פני הציבור עברה רטט דקדושה מהדיבורים המיוחדים שנאמרו בשם הרבי שליט"א לציבור החסידים בבורו פארק הוסיף ואמר: 'הדברים מדברים בעד עצמם, קשה לי מאוד להסביר את הדברים, למיטב הבנתי הכוונה שזה עדיין הרבה יותר מסתם לתת כסף גשמי, ויש לזה משמעות הרבה יותר גבוהה ועמוקה, לא לחינם, יש השוואה בין הבניין המפואר הזה לבנין ביהמ"ד הגדול בירושלים'.

וסיים בברכה מיוחדת: "יה"ר שיוכלו לסיים את הבניין בקרוב ובניקל, שהמגבית והקמפיין יעברו בשעה טובה ומוצלחת ויצליחו, ואפילו לאלו שאין להם כעת את האפשרות וקשה להם לתרום, כתיב בתורה בפרשת השבוע: "מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי", וכפי שפירש כ"ק מרן מהר"ש זי"ע. אנו בטוחים שלאחר המעמד הערב יוכל כל אחד להיות במצב של 'ידבנו לבו', ומבטיח שיהיה שפע רב, פרנסה בריווח ובניקל ושיתקיים בנו 'תקחו את תרומתי'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture