ולערב ערובו • עירוב חדש בריו דה ז'נרו

הקהילה היהודית של ריו דה ז'נרו בברזיל השיקה מחדש את העירוב בשכונותיה הדרומיות, קופקבנה ואיפנמה • שירות ייחודי מאפשר לבני הקהילה היהודית לקבל התרעת דוא"ל על מצב העירוב מידי ערב שבת

הקהילה היהודית של ריו דה ז'נרו בברזיל השיקה מחדש את העירוב הראשון שלה, עם הגדלתו מחדש והקפה של שכונה נוספת, העירוב מוקם ביוזמתו של הרב נתנאל ציפל שליט"א.

העירוב החדש של קופקבנה ואיפנמה – שתי שכונות דרומיות , המפורסמות בזכות חופיהן המרהיבים- אושר בשבוע שעבר על ידי ראש הכולל 'אוהל יוסף', הרב משה הבלין שליט"א

העירוב החדש מרחיב אל תוכו ארבעה קילומטרים לאורך החוף, מחוף ים הצפוני של קופקבנה עד לחופה של איפנמה המהווה את גבולה הדרומי.

קרא עוד:

[postim]

העבודות להכנת העירוב החדש החלו בשנה שעברה, והוא קיבל את אישור הרבנים לטלטל בשכונת קופקבנה. מספר ימים לאחר השקת העירוב, נגשו תושביה היהודים של איפנמה אל הרב בבקשה שיכלול את שכונתם בעירוב, כאמור, מהשבת שעברה (פר' קדושים) הוגדר העירוב מחדש, כך שהוא כולל את שתי השכונות יחד.

הרב הבלין"אני מאשר שעברתי ובדקתי את מכלול העירוב של איפנמה וקופקבנה ואכן ראיתי שהוא נעשה בדקדוק עפ"י ההלכה", כותב הרב שמואל הבלין, במכתב הסכמה שהופץ לתושבים היהודיים. הרב הבלין מאשר לתושבים את הבשורה "מותר לטלטל בשבת בתוך ההיקף, בתנאי שימשיכו להשגיח ולפקח עליו מידי ער"ש".

בנושא זה, של פיקוח שבועי, רושם העירוב נקודה לזכותו, בשל שירות חדש וייחודי המאפשר לנרשמים לקבל לתיבת הדוא"ל מידי ערב שבת, הודעה בדבר כשרותו של העירוב. כמו"כ, מקימי העירוב פתחו אתר ייעודי הכולל מפה אינטראקטיבית של האיזור המוקף, ונורית חיווי גדולה מבשרת באור ירוק כי יש "אור ירוק" לטלטל בתחומי העירוב, במקרה של תקלה ח"ו שלא יספיקו לתקנה עד הצהריים, יוחלף האור לאדום ויתריע על קלקול העירוב.

בני הקהילה, ובמיוחד בעלי המשפחות הכרוכים עם תינוקות, הודו ליוזמים ולמסייעים על העירוב החדש המקל על חייהם ומוסיף לשמחת השבת בצורה משמעותית.

מכתב הרב הבלין

מפת העירוב

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו