פיפטי פיפטי: האזרח הראשון יקבל היום את השטר החדש בעריך 50 ש"ח

רק ביום שלישי הבא יופצו לציבור השטרות החדישים בעריך של 50 ש"ח, אך נשיא המדינה כבר זכה לקבלם היום • מאז השקת השטרות בהם אנו משתמשים כיום חלפו כ- 15 שנים, אך ההתפתחויות בתחום השטרות, והעלייה ברמת הזיופים בעולם חייבו את הבנק להיערך מחדש

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, קיבל הבוקר לידיו את השטר החדש של 50 שקלים.

על השטר, שצפוי להיכנס למחזור בימים הקרובים, מתנוססת תמונת המשורר והרופא שאול טשרניחובסקי וכן מילים משיריו. זהו השטר הראשון שנכנס למחזור מסדרת השטרות החדשים.

בשנה הקרובה יושקו השטרות האחרים: 20 שקלים (רחל המשוררת), 100 שקלים (לאה גולדברג) ו-200 שקלים (נתן אלתרמן). במשך כמה שנים ישמשו השטרות החדשים לצד השטרות הישנים, עד שיחליפום.

ריבלין ושטר 50הנשיא מקבל לידיו את השטר החדש

במהלך ההיערכות להחלפת השטרות הובהר כי לא תתקיים פעילות מצד העסקנים החרדיים לביטול הופעתן של דמויות נשים על שטרות. בעבר הרחוק הופיעה דמותה של ראה"מ לשעבר גולדה מאיר על שטר בן 10 שקלים חדשים, סופר על חסידים מופלגים שנהגו שלא להשתמש בשטר זה ואף וויתרו על העודף כאשר הוא כלל את השטר, אין ספק שיהא זה ניסיון קשה יותר בשטר של גולדברג השווה 100 ש"ח.

במסגרת ההיערכות להנפקת השטר החדש נדרשו מפעילי המכונות האוטומטיות להשלים את כיול המכונות למכירת מוצרים ולספירת שטרות באמצעות תוכנה מתאימה לזיהוי שטר ה-50 ש"ח מהסדרה החדש עד ליום ג' בשבוע הבא, כ"א אלול תשע"ד.

שטר 50חזית השטר החדש בעריך 50 ש"ח

כבר לפני שנה וחצי הציג נגיד בנק ישראל לממשלה את העיצובים של ארבעת השטרות שמתוכננים להיכנס למחזור במסגרת סדרת השטרות החדשה. הנפקת שני השטרות החדשים, בעריכים של 50 שקלים חדשים ו-200 שקלים חדשים, נדחתה מסוף 2013 ותבוצע בשבועות הקרובים, ושני השטרות הנותרים בעריכים 20 שקלים חדשים (עליו תתנוסס דמותה של רחל המשוררת) ו- 100 שקלים חדשים (עליו תתנוסס דמותה של לאה גולדברג), צפויים להיות מונפקים במחצית הראשונה של שנת 2015.

בנק ישראל משקיע מאמצים רבים על מנת ששטרות הכסף של מדינת ישראל יהיו מהמתקדמים ביותר, בהתאם למגמות העולמיות, ולהבטיח את האמון שנותן בו הציבור – לשמור על ביטחון המטבע ויציבות הכלכלה הישראלית .השטרות בסדרה החדשה יישאו סימני ביטחון מקידמת הטכנולוגיה ויהיו בעלי גדלים שונים, על מנת להקל על ציבור העיוורים וכבדי הראייה את ההבחנה בין עריכי השטרות.

מאז השקת השטרות בהם אנו משתמשים כיום חלפו כ- 15 שנים, במהלכן, דאג בנק ישראל לשמור על רמת זיופים נמוכה בישראל, זאת בזכות הידע והיכולת לשלב בשטרות סימני ביטחון ברורים. אולם, 15 שנים הן נצח ברמת ההתפתחויות הטכנולוגיות .ההתפתחויות בתחום השטרות, העלייה ברמת הזיופים בעולם והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים כיום בידי זייפנים מחייבות אותנו להתאים את עצמנו, מבעוד מועד, לשנים הבאות .

במהלך השנים האחרונות בנק ישראל חקר, בדק וייצר את התשתית להחלפת השטרות לקראת סדרת השטרות החדשה. הדור הבא של השטרות בישראל מציג סטנדרט חדש של רמת ביטחון, פיתוחים ייעודיים של סימני ביטחון ואלמנטים נוספים שיחזקו את האמון בשטרות הכסף ואת הביטחון האישי שלנו עוד יותר .

שטר 50 גבהידעת? משך הדפסת כמות מינימלית של שטרות המאפשרת את הכנסתם 
למחזור אורכת כשבעה חודשים. גב השטר החדיש

סימני הביטחון והזיהוי החדשים

שטר 50 פירוט הסימנים
שטר 50 לראות 1 בשטר
שטר 50 לגעת 2 בשטר
שטר 50 להטות את 3 השטר
שטר 50 סימנים 4 לעיוורים

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו