משרד הכלכלה: מחיר גבינה צהובה יוזל בתוך חודשים בעשרות אחוזים

ההבטחה נשמעה מפי מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, שהוסיף כי בקרוב ייפתח הייבוא בתחומים נוספים בזכות הקלות בפיקוח • יו"ר הועדה לביקורת המדינה אמנון כהן: "על משרד הכלכלה לייצג את הצרכנים – ולהקל את היבוא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האם היצרנים הישראליים מונעים יבוא שיוריד מחירים?! בשאלה זו דנה היום (ג') הוועדה לביקורת המדינה, בעקבות דו"ח מבקר המדינה על פעילות משרד הכלכלה בעניין.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) הדגיש כי "ברור שיש להוריד חסמי-יבוא, כדי ליצור תחרות שתוריד מחירים לצרכן ובמקביל תשמור וגם על ייצור מקומי כחול לבן. צריך למצוא את האיזון כדי להוריד את יוקר המחייה ולא לפגוע בייצור הישראלי, אך אין מספיק ייצוג של האזרחים והצרכנים בוועדות התקנים המאשרות יבוא". לדברי כהן, "ניכר שיפור בתהליך הסרת החסמים לייבוא ובמכון התקנים, ובפיקוח משרד הכלכלה במכון."

קרא עוד:

[postim]

נציג משרד מבקר המדינה, אוהד דבי, ציין כי "מבקר המדינה מחשיב במיוחד את הורדת יוקר המחייה, וגילינו כי המדיניות של משרדי הממשלה בפתיחת השוק לייבוא לא-מתואמת ולא נשמר האיזון הנדרש. צו ייבוא חופשי הוא המסדיר את מרבית נושא הייבוא בארץ ומצאנו הוראות רבות שלא נכללות בצו, המקשות על עבודת משרדי הממשלה. יש מחסור בייצוג האזרח במכון התקנים והאינטרס שלו נפגע מכך". דבי קרא לאמץ תקנים בינלאומיים לרוב המוצרים בעוד שכיום רק 30% מהתקנים אומצו, והדגיש כי על המשרדים לאמץ תקינה בינלאומית ולנתק את הקשר בין תהליך התקינה לייבוא, תהליך שיחסוך זמן וכסף.

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג השיב כי "התחלנו בטיפול בתקינה והקמנו וועדה בנושא הסרת חסמים בייבוא. קבינט יוקר המחייה אישר את המלצות הוועדה שהקמנו, שקבעה כי יש לשנות את מדיניות הייבוא. ההחלטה אף קיבלה תוקף של החלטת ממשלה. כל הליקויים שמופיעים בדוח יתוקנו. מעכשיו כל רגולציה תהיה נסמכת על המקובל במדינות ה- OECD."

לנג הוסיף כי "ניתן להסתמך על הצהרת היבואן במוצרים-לא-מסוכנים, ולהעמיד לדין בכל מקרה של פגיעה, וכי נשמרת הפרדה בין מוצרים מסוכנים שיעברו בדיקה, לבין מוצרים שאין צורך בכך. לדבריו, "כל משרדי הממשלה הונחו להעביר הוראות החדשות בנושא ייבוא במקביל דרך משרד הכלכלה, ולהכניס את הכל תחת צו ייבוא חופשי". לנג הבטיח גם ייצוג מאוזן בוועדות התקנים וגם כי עצם האימוץ של התקנים הבינלאומיים יקצר את התהליך.

רן כהן, שר התמ"ת לשעבר וכיום יו"ר מכון התקנים, הוסיף כי כיום יש רק שני נציגי צרכנים בוועדות התקינה במכון מתוך 28 חברים. "אנו בעד הורדת יוקר המחייה והמכון לא העלה מחירים מאז 2007 וזאת על אף שהוא לא מתוקצב", אמר.

לדברי דני גולדשטיין מנכ"ל מכון התקנים "התחלנו ברפורמה להקלת הייבוא ועבדנו עם שר הכלכלה על שיפור תהליכי הייבוא. במשך 5 שנים אמצנו תקינה בינלאומית, אך יש הבדל בין אימוץ מלא וכזה שאינו-מלא. חתמנו על הסכמים עם מעבדות גדולות בעולם, כדי למנוע כפילויות בבדיקות. יש שקיפות מלאה לכל הדרוש לייבוא, דבר המקל את התהליך לכל ייבואן".

סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר עו"ד דן כרמלי ציין כי האיגוד הגיש בג"צ להגדלת מספר נציגיו בכל וועדה במכון התקנים. לדבריו, "נוצר אבסורד ואנכרוניזם. למגזר התעשייה בישראל יש ייצוג עודף, ויש ממשלה קטנה שיושבת במכון התקנים. יש להם רוב והם יכולים לטרפד החלטות ממשלה מפורשות. הם קובעים את הרכב וועדות התקינה, ומשרד הכלכלה תלוי בהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture