למעלה מ-150 מיכלי גז פיראטי נתפסו במפרץ חיפה

בתוך כך, היום אישרה ועדת הכלכלה כי האיסור על ספק גז להשתמש בבלון שלא שלו יהיה קבוע בחוק • משרד האנרגיה: "כשחברה לוקחת מיכל לא שלה היא לא מחויבת למעטפת הבטיחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מפקחי אגף פיקוח ובטיחות של מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים בשיתוף עם משטרת חיפה ערכו מבצע אכיפה נגד עברייני גז באזור חיפה.

בפעילות שתוכננה על ידי משטרת חיפה ובסיוע מפקחי אגף פיקוח ובטיחות של מינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים נתפס מחסן גפ"מ ללא היתרי כיבוי אש ולא היתר ממנהל הגז. בנוסף, באותו מתחם נמצאו שתי משאיות עם מיכלי גפ"מ בשלל גדלים ומכלל החברות, אחת המשאיות היתה סגורה לגמרי (דבר המהווה סיכון כפול לסביבה).

בסיכום המבצע, נתפסו במחסן 90 מיכלי 12 ק"ג ו- 10 מיכלים של 48 ק"ג. במשאית הפתוחה נתפסו 15 מיכלים של 12 ק"ג. במשאית הסגורה נתפסו 41 מיכלים של 12 ק"ג ועוד 2 מיכלים של 48 ק"ג. המכלים סומנו והוחרמו על ידי אנשי אגף פיקוח ובטיחות. שלושת המעורבים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה שבסופה ייפתחו לשלושה תיקי חקירה על עיסוק ללא רישיון.

קרא עוד:

[postim]

אין ספק כי המבצע מנע אירוע חמור עוד יותר שיכל להוביל לפיצוץ גז כדוגמת המחסן הפיראטי שהתפוצץ לפני מספר חודשים באזור חדרה ובו נפצעו שלושה אנשים.

תופעת רכישת גז או שירותים ממתקין או משווק גז פיראטי הינה תופעה מסוכנת ביותר, שאינה חוקית. לשם אספקת גז בטיחותית, אמינה וחוקית, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ממליץ לציבור הרחב להתקשר אך ורק עם ספק גז מורשה, מבין אלו המופיעים ברשימת ספקי הגז המורשים בישראל ומפורסמת באתר משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. ספקים מורשים מחויבים להעניק לצרכנים אחריות וביטוח ולקיים מדי חמש שנים בדיקות בטיחות למערכת הביתית.

מנהל מינהל הדלק: "מילוי מכלים זרים זו תחילתה של שרשרת נוראה"

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום, לבקשת משרד האנרגיה והמים, דיון מחדש בצו הגז העוסק בבטיחות השימוש במכלי הגז הביתי, זאת לאחר שבאוגוסט האחרון אישרה הוועדה את הצו במסגרת החלפת חקיקת החירום בחקיקה עדכנית. במסגרת האישור שנתנה הוועדה בדיון הקודם נקבע איסור על שינוי הסימון המוטבע על מכלי הגז וכן איסור על ספק גז להשתמש במיכל שאינו בבעלותו. כמו כן נקבע עוד כי בשל החשש שהדבר יגרום לפגיעה בתחרות הוחלט כי האיסור יהיה בתוקף כהוראת שעה לשנתיים, במהלכן נדרש משרד האנרגיה לבחון את הנושא. כעת מבקשים במשרד האנרגיה לבטל את הוראת השעה ולהחיל את האיסור באופן קבוע.

מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, אמר כי מילוי מכלים זרים זו תחילתה של שרשרת נוראה שמאפשרת אספקה פירטית של גז. לדבריו, במקרה שחברה לוקחת מיכל לא מזוהה או מיכל לא שלה היא לא תעמוד מאחוריו במקרה של אסון ולא מתחייבת למעטפת הבטיחות. הוא הוסיף כי קביעת האיסור לשנתיים בלבד משפיעה על השוק באופן מידי.

מכלי גז פיראטיים (2)"איסור קבוע". חלק מהמכלים שנתפסו היום

ח"כ הגב' גמליאל, שמילאה את מקומו של היו"ר, אמרה כי הוועדה קבעה את האיסור כהוראת שעה לאחר שנשמעו טענות שהדבר יפגע בתחרות, והוסיפה כי הכוונה הייתה שמשרד האנרגיה יבחן את הנושא במהלך התקופה ויסביר לוועדה מדוע יש להאריך את האיסור. נציגת משרד המשפטים, עו"ד למברגר, ציינה כי אסור שיהיה מצב שבשל קושי להאריך את האיסור, כמו בתקופת בחירות למשל, תהייה סכנה שיבוטל.

בעקבות הדברים החליטה ח"כ גמליאל לקבל את הבקשה משרד האנרגיה ולבטל את הוראת השעה כך שהאיסור יהיה קבוע. עם זאת היא הוסיפה כי מנהל הבטיחות במשרד האנרגיה ימסור בתום השנתיים דיווח לוועדה, שיכלול את אותן בדיקות שדרשה הוועדה ובחינה מחודשת לצורך המשך אישור הצו. כמו כן ציינה ח"כ גמליאל כי הדיווח יוצג לוועדה בישיבה בהשתתפות מנכ"ל המשרד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture