בקרוב: הנסיעה באופניים חשמליים תותר מגיל 16 בלבד

ועדת הכלכלה אישרה את העלאת גיל המינימום לרכיבה על אופנים וקורקינט חשמליים שעומד היום על גיל 14. שר התחבורה, כץ: "הצעד יפחית את סכנת הפגיעה בהולכי הרגל"

צעד משמעותי וחשוב לעידוד התחבורה הירוקה בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') תקנות חדשות של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ,  המסדירות לראשונה את השימוש בקורקינט, לאחר שנקבע להן תקן ישראלי. במסגרת זו הגיל המינימלי לרכיבה על אופניים חשמליים עלה ל-16 שנים.

על פי התקנות כיום, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בשבילי אופניים מגיל 14, ומגיל 16 גם בכבישים. התקנות החדשות המסדירות את השימוש בקורקינט, יכנסו לתוקף בעוד כארבעה חודשים, עם פרסומן ברשומות, ואילו התקנה המעלה את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים, תיכנס לתוקף בעוד כחודש, לאחר פרסומה ברשומות.

עוד נקבע בתקנות החדשות כי ניתן יהיה לרכב על קורקינט בעל הספק מירבי של 250 וואט, אשר מהירות נסיעתו אינה עולה על 25 קמ"ש. זאת בדומה לתקנות שנקבעו לגבי אופניים חשמליים. עוד נקבע כי המשקל העצמי של הקורקינט יהיה עד 30 קילוגרם.

קרא עוד:
[postim]

על הרוכבים חלה גם חובת חבישת קסדה. בלילה או בזמן שהראות לקויה, מחמת תנאי מזג אוויר או כל סיבה אחרת, תחול חובה על רוכב הקורקינט ללבוש אפוד זוהר.

הרכיבה על קורקינט תותר על שבילי אופניים או בכביש בלבד, ויחולו עליה האיסורים הקיימים היום על אופניים חשמליים בכל הנוגע לאופן הרכיבה בכביש, הובלת מטען, היצמדות לרכב וכדומה. בנוסף יחויב הקורקינט לשאת מדבקה שתציין בין השאר את הגבלת גיל הרכיבה לגיל 16, מספר סידורי, משקל הכלי ומהירותו המירבית.

"אישור התקנות המאפשרות רכיבה על קורקינט חשמלי והעברת סמכויות האכיפה לרשויות המקומיות, יביאו להסדרת הנושא ויגבירו את יעילות האכיפה כנגד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים. כמו כן הם יפחיתו את סכנת הפגיעה בהולכי הרגל במדרכות בערים" אמר כץ. עם אישורן היום

שר התחבורה ציין כי לאופניים וקורקינטים חשמליים יתרונות תנועתיים וסביבתיים רבים וחשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי. כלי רכב אלה תורמים להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר. בנוסף, הם מאפשרים גמישות רבה בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות החניה במרכזי הערים, הוסיף כץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו