ביידן נפגש עם ריבלין: "הטרור לא יפסיק רק בכוח הזרוע"

"אנחנו, בדיוק כמוכם, לוקחים מאוד ברצינות את מותו של כל אדם בהתקפת טרור", סיפר סגן נשיא ארה"ב לנשיא המדינה. "אני נושא בכיסי את לוח הזמנים שלי, אליו מוצמדת קופסה ובה מספר הלוחמים שאיבדנו ומספר הלוחמים שנפצעו. אני דואג להתעדכן בכל בוקר במספר המדויק"

נשיא המדינה קיים היום, פגישת עבודה מדינית עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. הנשיא קיבל את פני סגן הנשיא ברחבת הקשתות של המשכן, ומשם המשיכו השניים להצהרות לתקשורת.

הנשיא פתח את דבריו בהתייחסות להתקפות הטרור שהתרחשו בעשרים וארבע השעות האחרונות ואמר: "שוב התעוררנו לטרור ברחובות ירושלים. הגעת אתמול שהית ביפו, מרחק קצר מהתקפת הטרור האכזרית בה נרצח אזרח אמריקני. אנו עומדים לצדכם בסולידריות, תפילותינו עם משפחות הקורבנות והפצועים בגל הטרור שפקד אותנו אמש והבוקר. ישראל מתמודדת עם טרור כזה כמעט בכל יום בשנה האחרונה ונמשיך לעמוד איתן מול האלימות והשנאה. הטרור לא ישבור אותנו ולא יעצב את עתידנו.

הנשיא הדגיש את היחסים הקרובים בין המדינות ואת התמיכה הבלתי מתפשרת של ארצות הברית ואמר: "אני יודע שישראל קרובה לליבך ואני מברכים אותך בבואך בכל ליבנו כחבר יקר של ישראל והעם היהודי. בחנוכה, בבית הלבן, הודיתי לנשיא אובמה ואני מודה עכשיו לך גם היום על התמיכה המתמשכת של ארצות הברית בביטחונה של מדינת ישראל. הידידות בין עם ישראל לעם האמריקאי חזקה מתמיד. ידידות זו מנחה אותנו בהתמודדות מול אתגרי ההווה ועם הפנים לעתיד בשיתוף פעולה.

קרא עוד:
[postim]

"ישראל היא דמוקרטיה חזקה, חזקה מתמיד. אולם כשהאזור סובל מאי ודאות וחוסר יציבות, עול הביטחון של ישראל הוא כבד. אולי כבד מתמיד. אדוני סגן הנשיא, ביקורך חשוב מאוד. האזור כולו צריך לשמוע מסר ברור מארצות הברית. טרור ושנאה מפרידים בין אנשים. הדרך היחידה היא לבנות אמון. שלום לא יושג בכפיה. עלינו להגיע אליו. אנחנו גאים לקבל אותך כאן ואני מצפה לשיחתנו,״ אמר הנשיא לסגן הנשיא ביידן.

מדברי סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: ״תודה לך על קבלת הפנים החמה. היה זה תענוג לפגוש אותך בוושינגטון ואני שמח לחזור. ארה״ב מגנה בחריפות את התקפות הטרור האחרונות, כולל ההתקפות האחרונות אמש וליבנו יוצא אל המשפחות השכולות והפצועים. בדקתי את האפשרות לבקר את הפצועים בבתי החולים ושמחנו לשמוע כי חלקם הגדול שוחרר. אנחנו, בדיוק כמוכם, לוקחים מאוד ברצינות את מותו של כל אדם בהתקפת טרור. אני נושא בכיסי את לוח הזמנים שלי, אליו מוצמדת קופסה ובה מספר הלוחמים שאיבדנו ומספר הלוחמים שנפצעו. אני דואג להתעדכן בכל בוקר במספר המדויק. אני עושה את זה כי כל אחד ואחד מהפצועים וההרוגים, הוא בן של מישהו, בעל של מישהי, הוא אובדן לקהילה שלמה. יש ביטוי אירי עתיק שאומר שסבל ארוך מדי מקשה את הלב. אנחנו חייבים לתת ליבנו לכל אובדן כזה ולא לאפשר ללב להתקשות. אזרחי ישראל לא יוכלו לחיות את חייהם בחשש לצאת לרחובות. זה לא יוכל לקרות. וזה לא יפסיק רק בכוח הזרוע. עמידתה של ארה״ב לצד ישראל אינה מוטלת בשום ספק ואינה ניתנת לערעור. לעיתים כמו אחים, אנחנו לא נסכים, לא נסכים מאוד אפילו, אבל לעולם, לעולם לא נזנח את המחויבות שלנו למדינה היהודית והדמוקרטית, מדינת ישראל. המחויבות הזו נוגעת גם ליכולת להבטיח את בטחונה של ישראל. אני מקווה לדון איתך ברעיונות שיפחיתו את האיבה. הנשיא אובמה ואני התכבדנו מאוד בביקורך בדצמבר האחרון, אז אמרת שאין לישראל ידידה טובה יותר מארה״ב ואני כאן כדי להדגיש שגם לארה״ב אין ידידה טובה מישראל.״

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו