חרפת חילולי השבת בתל אביב: "לא הסכמנו לביצוע העבודות"

זעם במפלגות החרדיות בעקבות חילול השבת ברכבת השלום בתל אביב וההצהרות המתרברבות של שר התחבורה בענין • גפני: "לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של כץ" • פרוש: "אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג "פיקוח נפש" רחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב"

במפלגות החרדיות מגיבים בזעם לחילול השבת המחפיר ברכבת השלום בתל אביב. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, זועם על דבריו של שר התחבורה, ישראל כץ ומאשים אותו בשקר.

"העבודה יכולה הייתה להיערך ביום חול ולא בשבת, לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של כץ", דברי גפני בהודעה חריפה שהוא מפרסם.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, הוסיף: "המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן "פיקוח נפש" ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג "פיקוח נפש" הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

השבת נרמסה בתל אביב • השר כץ התרברב: "לא נכנעתי ללחצים"

מיד עם צאת השבת דיווחנו כי בצל "הפתרון" של נתניהו למשבר חילולי השבת ברכבת ישראל נערכו ביום שישי ובשבת העבודות הנרחבות בתחנת רכבת השלום בתל אביב.

"מטרת הפרויקט – לשפר את רמת השירות הניתנת ללקוחות הרכבת, והוספת טרמינל חדש לכניסה וליציאת נוסעים מתחנת הרכבת היישר אל גשר השלום מדרום", נמסר מרכבת ישראל.

הערב הוסרו המחסומים והתנועה באיילון דרום ובגשר השלום שבה לפעול כסדרה.

אם לא די בעצם רמיסת השבת ברגל גסה ולעין כל (תוך שימוש מאחז עיניים בביטוי "פיקוח נפש") הפעילה 'רכבת ישראל' צוותי צילום ודוברים – לרבות רחפן צילום – שהעבירו תמונות והודעות מהאירוע לתקשורת הכללית בעיצומו של יום השבת – פעולה שלכל הדעות אינה חוסה תחת הקריטריון, אפילו הגמיש ביותר, של פיקוח נפש.

שר התחבורה, ישראל כץ, שניצח על המקהלה התרברב בביצוע העבודות ואמר: "לא הסכמתי בשום פנים להורות על ביטול העבודות, למרות לחצים כבדים שהיו מכיוונים שונים בעניין הזה. חשבתי שחוות הדעת המקצועית ועמדת משטרת ישראל היא שצריך לבצע את העבודות בסוף השבוע כדי לא לסכן חיים היא הנכונה וגיביתי אותה".

כץ הוסיף: "אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה. ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד משמעית של משטרת ישראל שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד, ואני שמח שהעבודות שבוצעו בסוף השבוע הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי במטרופולין הגדול בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החרדים חייבים לדרוש לפטר את השר המנוול הזה במיידי!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו