By McKaby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=100099874

חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"

חברי המועצה החרדים והדתיים בחיפה נגד החלטת שרת התחבורה להפעיל את הרכבלית תוך חילול קדושת השבת: "מדובר בפופוליזם גרידא, וזאת עוד בלי להתייחס לעובדה כי הקמפוסים שאותם אמורה הרכבלית לשרת אינם פעילים בשבתות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי מועצה דתיים וחרדים בחיפה מתנגדים לכוונת שרת התחבורה, מרב מיכאלי להפעיל את הרכבלית בשבתות ובחגים. הם מזכירים כי מעבר לפגיעה ביהדות ובדת, הרכבלית גם לא תהיה רלוונטית שכן הקמפוסים אינם פעילים בשבתות.

חבר המועצה מנחם קפלן מ"דגל לתושב" מתח ביקורת על החלטת השרה מיכאלי: "במדינת ישראל ובחיפה יש סטטוס קוו שהצדדים מכבדים אותו. האמירה על הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים קודמים בנושא, וספק אם יש לכך משמעות. מדובר בפופוליזם גרידא, וזאת עוד בלי להתייחס לעובדה כי הקמפוסים שאותם אמורה הרכבלית לשרת אינם פעילים בשבתות".

הוא הבהיר, "נחזור להסכם ההפעלה וההתקשרות בין עיריית חיפה למשרד התחבורה, ולא נאפשר פגיעה בשבת ובעיר חיפה". לסיום הזכיר כי "רק בתקופה האחרונה הצביעה מועצת העיר ברוב גדול, בפעם השלישית, נגד הפעלת הכרמלית בשבת".

יו"ר סיעת ש"ס במועצה, אורי אוזן מסר: "מצחיק שדורכים על הציבור שומר התורה והמצוות פעם אחר פעם. שר האוצר, שרת התחבורה, ראש הממשלה וכל חבורת ממשלת השמד בכנסת ללא פוצה פה ומצפצפת. אף אחד לא רואה שיש כאן יד מכוונת נגד הציבור הדתי?! תחבורה ציבורית ביוקר – רק בערים הדתיות; חד פעמי ושתיה מתוקה – נגד הציבור שהכי הרבה צורך אותם; חוק המעונות – אברכים לא יכולים ללמוד את תורת ישראל במדינת ישראל?! במה הוא שונה מכל סטודנט אחר שלומד כדי להחכים, שלומד כי זה רצונו במדינת דמוקרטית?; חוק הגיור, רפורמת הכשרות – הכל, הכל, הכל בצורה מכווונת; והנה, עכשיו גם שרת התחבורה הצטרפה לחבורת הרשע".

"מה קרה, נגמרו הבעיות בחינוך בקרב בני הנוער?! כולם לומדים? כולם ילדים טובים? ראש הממשלה עשה שלום עם כל מדינות ערב סביבנו, שאין יותר בעיות ביטחון?! יוקר המחיה כבר לא מעניין אף אחד בממשלה המדושנת הזאת, שלא יודעת פעם אחר פעם מה זה משפחות של עוני ומצוקה? הרי היום אנחנו מזכירים באופן מכובד כל שנה את יום השואה והגבורה, מנציחים אותו בכבוד גדול על מנת שנלמד את הלקחים, שלא ירצו להשמיד אותנו פעם נוספת. מה שקורה במדינת ישראל זה שמד רוחני! רוצים להשמיד את שומרי התורה והמצוות, ואף אחד לא מוציא מילה. אבל יש כלל ברור שרואים אותו לאורך כל ההיסטוריה בעם ישראל מאז נהיה לעם – התורה תובעת את עלבונה. השבת תובעת את עלבונה. הקב"ה הוא לא באופוזיציה והוא לא בקואליציה. הוא מלך העולם".

יו"ר סיעת הבית היהודי, יואב רמתי, אמר כי הוא "מצר על ההחלטה האומללה של שרת התחבורה, שעומדת בסתירה לצביונה היהודי של מדינתנו. זהו עוד מהלך עצוב שפוגע בחלקים רבים של אזרחי ישראל מצד ממשלת בנט, שמקעקעת את יסודותיה היהודים של מדינת ישראל".

רמתי הוסיף, "שרת התחבורה מפעילה קמפיין בחירות על חשבון זיהום האוויר של תושבי חיפה. הרכבלית, שמיועדת להעביר 2,400 נוסעים בשעה, תיסע ריקה 24 שעות לטובת גחמה של שרת התחבורה. אני קורא לראש הממשלה להתערב בנושא ולמנוע קעקוע של השבת והיסודות היהודיים במרחב הציבורי בארץ ישראל. אני מבקש מחברי הכנסת שיזכרו את הכלל, 'הפה שאסר הוא הפה שיתיר', ובעת שינוי הממשלה ישנו החלטה אומללה זו".

מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture