רה"מ מגלה: "קיבלנו מטראמפ מסרים מעודדים בענין העברת השגרירות"

במהלך ביקורו בקזחסטן גילה נתניהו כי יש אמת בשמועות בענין כוונת הממשל החדש בארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים • הערב דווח כי ראש המוסד נפגש בשליחות רה"מ עם אנשיו של טראמפ וקיבל לכך אישור רשמי

נראה כי ראש הממשלה שעד לא מכבר שמר על דממת האלחוט בכל הקשור ליחסי ישראל ארה"ב, וזאת על רקע התקופה הרגישה בעידן חילופי הממשל, החליט לשבור שתיקה.

במהלך ביקור בקזחסטן, גילה נתניהו, כי הנשיא הנבחר כן בכוונתו לממש את הבטחת הבחירות שלו להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

הערב חשף העיתונאי בן כספית, כי ראש המוסד יוסי כהן נפגש בשליחותו של רה"מ בארה"ב, עם אחד מיועציו של טראמפ, מייקל פלין הנחשב כמועמד לשמש בתפקיד היועץ לביטחון לאומי בממשל החדש, פלין כיהן בעבר כראש סוכנות הביון הצבאית של ארצות הברית וביקר בישראל לא אחת במסגרת תפקידו.

לפי הדיווח, קיבל כהן את אישור רישמי שלפיו טראמפ אכן רציני בכוונתו להעביר את השגרירות.

במקביל דווח, כי ראש הממשלה אמר למספר שרים בשיחות סגורות, כי על פי אינדיקציות שקיבל לאחרונה מאנשיו של הנשיא הנבחר, הוא אכן מתכוון להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים.

לפי הדיווח ב'מעריב', רמז נתניהו לשרים, "כי בשנה הבאה כשישראל תציין 50 לאיחוד ירושלים, ייתכן ותהיה מתנה מיוחדת של הממשל האמריקאי לעם היושב בציון בדמותה של שגרירות אמריקאית אדום-לבן בבירת הנצח".

כזכור אתמול צוטט נתניהו כשנשאל על הדיווחים בענין, כמי שמשיב כי "העתקת השגרירות לירושלים תהיה מהלך אדיר".

בקרב הרשות הפלסטינית מביעים חוסר שביעות רצון וחשש מהמהלך ומאיימים הדבר עלול להצית מחדש את השטח ולהוביל להסלמה בשטחי הגדה.

שר החוץ הפלסטיני צוטט השבוע כמי שאומר, כי ברשות ממתינים בסבלנות ל-20 בינואר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו