פוטין נזף בנתניהו: "האשמותיך נגד סוריה חסרות בסיס"

ראש הממשלה חייג לנשיא רוסיה ומחה בפניו על השימוש הסורי בנשק כימי. בתגובה נזף בו פוטין על שהוא מאשים את אסד לפני תוצאות הבדיקה הרשמיות, ואמר כי זה לא מתקבל על הדעת. מוקדם יותר הפנו בכירים בסוריה אצבע מאשימה כלפי ישראל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונזף בו על "האשמות חסרות בסיס" כלפי השימוש שעשה צבא סוריה בנשק כימי באידליב. לדבריו, האשמות כאלו לפני השלמת החקירה הן "לא מתקבלות על הדעת".

מלשכת נתניהו נמסר: "ראש הממשלה התקשר לנשיא פוטין והביע תנחומים בעקבות הפיגוע בסנט פטרבורג וזעזוע עמוק על הנפגעים באידליב. ראש הממשלה נתניהו אמר לפוטין שהקהילה הבינלאומית צריכה להשלים את המאמץ לנקות את סוריה מנשק כימי, כפי שסוכם ב-2013".

במוסקבה טוענים כי עשרות הקורבנות, שלפי עדויות וגורמים מערביים נפגעו ככל הנראה מגז סארין, נפגעו לאחר שחיל האוויר הסורי הפציץ מפעל נשק כימי של המורדים בעיירה חאן שייחון. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב כינה היום את האירוע "פשע מפלצתי", אך אמר כי המידע שעליו מסתמכת וושינגטון "אינו אמין".

שיחת הנזיפה מנשיא רוסיה באה בעקבות הפגיעה הכימית באזרחי סוריה אמר נתניהו כי "מדינת ישראל מגנה בחריפות את השימוש בנשק כימי בכל מצב ובייחוד באזרחים וילדים חפים מפשע. ראיתי תמונות של ילדים פעורי פה ועיניים פקוחות לרווחה שמתו בחנק".

נתניהו קרא לקהילה הבינלאומית למלא את ההתחייבות שלה משנת 2013 ולהשלים את סילוקו של הנשק הכימי מסוריה. "אם זה לא ייעשה, אין שום ערך להתחייבויות ולאמנות בינלאומיות", אמר ראש הממשלה. "המלחמה האכזרית המשתוללת סמוך לגבולנו משתוללת שם כבר שש שנים. המלחמה הזו מדגישה את הציווי הגדול של מדינת ישראל לעולם להגן על עצמנו".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הצטרף לדבריו של נתניהו והפנה הבוקר אצבע מאשימה לעבר נשיא סוריה. "שתי ההתקפות הכימיות הרצחניות על אזרחים במחוז אידליב בסוריה ועל בית החולים המקומי נעשו בהוראה ישירה ומתוכננת של נשיא סוריה, בשאר אסד באמצעות מטוסים סוריים", אמר ליברמן בראיון ל-"ידיעות אחרונות" והוסיף: "אני קובע את זה בוודאות של 100 אחוז".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון כדי לדון במצב בסוריה ובהשלכותיו על ישראל, בעקבות השימוש שעשה משטר הנשיא בשאר אסד בנשק כימי נגד אזרחים. במתקפה, שבוצעה במחוז אידליב בצפון סוריה, נהרגו כמאה בני אדם.

"מוזר לראות את נתניהו בוכה. ישראל המרוויחה הראשית"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הנמלה [ישראל] התקשרה לפיל [רוסיה] בכדי לנזוף בה. חזק!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו