"מוזר לראות את נתניהו בוכה. ישראל המרוויחה הראשית"

בסוריה מצאו את הפתרון: כרגיל, הם מנסים להסיט את האש לעבר ישראל, שם חוששים כי אסד העביר נשק כימי לידי חיזבאללה. ביום ראשון יתכנס הקבינט לדון בנושא • "ישראל היא המשענת הרפואית והמשענת לענייני חימוש של המורדים", מאשימים בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ של סוריה, וליד אל-מועלם, כינס בצהריים מסיבת עיתונאים בעקבות פרשת התקיפה הכימית במחוז אידליב, והכחיש בתוקף שמשטר אסד תקף בנשק כימי. לדבריו, בתקיפה הופצץ מפעל תחמושת של ארגון הג'יהאד ג'בהת א-נוסרה שהיו בו חומרים כימיים. הוא האשים את דאעש, ג'בהת א-נוסרה וארגוני מורדים וארגוני ג'יהאד אחרים באחסון חומרים כימיים בתוך ריכוזי אוכלוסין, וגינה בתוקף כל שימוש בנשק כימי. "אנחנו לא משתמשים בנשק כימי – לא נגד אזרחים ולא נגד הטרוריסטים", התעקש אל-מועלם.

אל-מועלם שב ורמז שישראל היא הבוחשת בכל המתרחש במלחמת האזרחים בסוריה: "מוזר לראות את נתניהו כמעט בוכה על מה שקרה בחאן שייחון. המרוויחה הראשית ממה שקורה היא ישראל". שר החוץ הסורי טען כי את ההאשמות נגד משטר אסד משמיעה "מקהלה של מדינות שקשרו קשר נגד סוריה". השר הסורי אמר כי תפקידה של ישראל במלחמת האזרחים ברור וניכר לעין: "יש תיאום בין ישראל לבין טורקיה במערכה בשכונת ג'ובר שבדמשק ובמערכה בפרבר הצפוני של חמה".

"ישראל היא המשענת הרפואית והמשענת לענייני חימוש של המורדים, בייחוד בחזית הדרומית". הוא אמר כי בכל פעם שהמורדים נדחקים לפינה ישראל מבצעת תקיפות – בטענה שמדובר בהעברת נשק לחיזבאללה. לדבריו מדובר בשקר. "כל ירייה שנורית נגד הצבא הסורי, נגד הצבא העיראקי ונגד הצבא המצרי משרתת את האינטרס של ישראל. ישראל היא המרוויחה הראשית ממה שמכונה האביב הערבי".

מוקדם יותר היום, פורסם ראיון עם בשאר אסד בעיתון קרואטי בו הוא האשים את ישראל. "מדינות המערב שהכריזו על מלחמה נגד הטרור עדיין תומכות בו ולא נלחמות בו", אמר אסד בראיון. "הדברים שהן אומרות הם רק כותרת לצרכים פנימיים". הוא טען כי מדינות המערב משתמשות בטרור ככלי משחק לקידום סדר היום הפוליטי שלהן – גם אם הדבר חוזר אליהן כמו בומרנג וגובה קורבנות בשטחן שלהן. "מי שנלחם בטרור בסוריה באופן מרכזי הוא הצבא הסורי", אמר אסד. "זו לא רק טענה, יש עובדות בשטח שמעידות על כך".

אסד נשאל בראיון על החשש שתפרוץ מלחמה בין ישראל לסוריה בשל התקיפות החוזרות ונשנות לכאורה של צה"ל נגד מחסני תחמושת בסוריה, והשיב: "החשש הזה הוא דבר רחוק מהמציאות, כיוון שבפועל אנחנו נמצאים כבר במלחמה כזו, בין שנכנה אותה מלחמה סורית-ישראלית ובין שלא. אתם יכולים להניח שהטרוריסטים האלה נלחמים למען ישראל. אם הם לא חלק מצבא ישראלי סדיר, אז הם נלחמים למען ישראל. לישראל יש יעדים משותפים עם טורקיה, ארצות הברית, צרפת, בריטניה, סעודיה, קטאר ועוד מדינות.

"המלחמה הזו פרצה, אבל באופן חדש ובכלים חדשים, ובפועל הניצחון שלנו על הטרוריסטים הוא ניצחון על כל המדינות האלה ביחד. ישראל שוקדת על הסיוע לטרוריסטים האלה בכל מקום שהצבא הסורי מתקדם", אמר אסד. "היא תוקפת בצורה כזו או אחרת כדי להעניק להם סיוע, וכדי לעצור את התנופה של הצבא הסורי אל מול הטרוריסטים".

בתוך כך, בכירים בישראל שואלים כעת: מי יבטיח כעת לישראל שאסד לא הצליח להעביר לחיזבאללה כמות שיורית כזו או אחרת של גז עצבים? כשמדובר בחומר לחימה כימי, ההעברה יכולה להתבצע בחתימה נמוכה, ללא שיירות ארוכות או משאיות כבדות. חיזבאללה יכול להשתמש בטכנולוגיה איראנית להרכבת החומרים הללו על טילים שברשותו, והנה חיזבאללה אחר לגמרי מזה שישראל התרגלה אליו.

תרחישי האימים הללו נשמעים עדיין מופרכים, אבל במזרח התיכון המציאות המופרכת נוהגת לפעמים להתגשם בשטח. בשלב הזה אין כמעט ספק כי ישראל תצטרך לחשב את צעדיה ואת הערכות המודיעין והנחות העבודה שלה מחדש, בכל הקשור לנשק להשמדה המונית שנמצא בידי אסד, ובמיוחד בידי האויב המשמעותי העיקרי של ישראל כיום, חיזבאללה.

בעקבות חששות אלו ואחרים, הוחלט היום כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס ביום ראשון בשעה 16:00 כדי לדון במצב בסוריה בעקבות הטבח באידליב ובהשלכותיו של המצב על ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על ישראל להציב טיל אטום אחד גדול להשמדה המונית לעבר לבנון ולהזהיר אותם שברגע שעף טיל חימי אחד לבנון מחוקה מהמפה ללא שום פשרות ! זו המידיניות שלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture