הפרקליטה בתיק המתנות: "מתקשה לקבל שאלו רק מתנות בין חברים"

פרקליטה בכירה בצוות התביעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה היום (חמישי) כי: "אין דבר כזה מתנות פעוטות, כאשר מדובר במתנות במאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים".

הפרקליטה שמובילה את הצוות שחוקר את ראש הממשלה, התייחסה לפרשת המתנות בתשובה לשאלה ביום עיון של לשכת עורכי הדין ורמזה על כוונת הפרקליטות. "אין דבר כזה מתנות פעוטות. כל דבר תלוי בנסיבות".

הפרקליטה הוסיפה כי " שאלת החברות עולה בכל התיקים. לטעמי, כאשר מדובר במתנות ששוות מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים. אני יודעת על עצמי ועל חבריי- אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים האלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".

"יש הרבה תיקי שוחד עכשיו", הוסיפה הפרקליטה. "כל תיק הוא עולם ומלואו עבורנו, ואין ספק שמאוד מעניין מבחינתנו לבחון את יחסי החברות בין הנותן והמקבל".

"מבחינתי גם 4,700 דולר מספיקים לעבירת שוחד והעמדה לדין, כך שיותר מכך זה בטח ובטח. הסכום לא חייב להיות גדול בשביל מי שנותן, אלא בשביל מי שמקבל. במידה ואדם בעל אינטרס שמקדם עניין נותן סכום כזה לנציג ציבור, זה מה שמשנה".

הפרקליטה צורפה לצוות העוסק בחקירות נתניהו בחודש שעבר. כאשר בעברה ניהול תיקים רבים מתחום השחיתות הציבורית.

כזכור גרסת ראש הממשלה לחוקרים בפרשת המתנות הוא "לא ידעתי ולא שמעתי"
נתניהו טען כי לא ידע על אספקת השמפניות ומתנות אחרות שהועברו לבני משפחתו. "אם היו כאלה הם הועברו לרעייתי. היא אדם עצמאי ואני אדם עצמאי…אני לא צריך לדעת כמה עולה כל דבר", אמר נתניהו לחוקרים.

"לא ידעתי, לא שמעתי": גירסת נתניהו לחוקרים ב'תיק 1000'

בנוסף הוא הדגיש כי "לא בדקתי כמה עולה כל סיגר ובוודאי לא את הסכום המצטבר לאורך שנים רבות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו