אושרה בקריאה ראשונה הקמת תאגיד החדשות

מליאת הכנסת אישרה היום (ה') בקריאה ראשונה את הצעת החוק להקמת תאגיד החדשות. בעד הצעת החוק הצביעו 32 ח"כים ולא היו מתנגדים או נמנעים.

אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק להקמת התאגיד האופוזיציה החרימה את הדיון במחאה על כינוס המליאה ביום חמישי בערב.
יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, ח"כ מרב מיכאלי, דרשה מיו"ר הכנסת לדחות את כינוס המליאה ליום ב' הקרוב שבו יפתח כנס הקיץ של הכנסת – אבל דרישתה לא נענתה.

שר התיירות יריב לוין, הציג את הצעת החוק והסביר כי "מתכונת השידור הציבורי שבה ועלתה לדיון בעניין האיזון הנדרש ועצמאותו של התאגיד והגורם שיפקח על התאגיד. המתווה שהושג, מטרתו להקים תאגיד שידור נפרד ועצמאי לחדשות.

תאגיד החדשות יפעל בתקופת מעבר של 3 חודשים עד 15 באוגוסט 2017. בתקופת המעבר כונס הנכסים הרשמי ימנה לתאגיד עורך ראשי. עם תום תקופת המעבר ימונו מנכ"ל ומועצה.

התאגיד יפעל בממשל תאגידי דומה לזה של תאגיד השידור הציבורי ושבו יקלטו מספר עובדים גבוה מרשות השידור לעומת המצב הקודם".

לאחר אישור הצעת החוק, אישרה ועדת הכנסת את הקמתה של הוועדה המיוחדת לחקיקת החוק להקמת תאגיד חדשות ציבורי. מדובר בוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת הכלכלה בראשותו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביתן (ליכוד).

בוועדה המיוחדת, ישבו 10 ח"כים מהקואליציה לעומת 6 לאופוזיציה, תכונס לדיונים מרתוניים בימים ראשון ושני בשבוע הבא, במהלכם תחל ותסיים את דיוניה בהצעת החוק. בכוונת הקואליציה לאשר את החוק בקריאה השנייה והשלישית ביום ד' בשבוע הבא כלומר 5 ימים לפני תחילת שידורי התאגיד, ותאגיד החדשות החדש שיוקדם.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (ליכוד), מתח ביקורת על היעדרותם של חברי האופוזיציה. קיש, שהצביע בשבוע שעבר לדחות בשבועיים את תחילת שידורי התאגיד, הודיע כי "נצטרך להגיע להבנות עם שר האוצר משה כחלון לגבי דחייה נוספת של 10-14 ימים בעליית התאגיד לשידור. יש לכך משמעות כספיות אבל לא נחוץ שהכל יהיה לחוץ. החקיקה תסתיים עד ה-10 במאי ואני מאמין שידרשו עוד 10 ימים".

ח"כ אורן חזן (ליכוד) אמר כי "הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר בתקשורת ואני שמח שרה"מ עושה סדר. יש רדיפה בלתי מתפשרת לא מאוזנת ולא עניינית כלפי רה"מ ותנועת הליכוד. זו לא תקשורת. הם שכחו מהי מהותה של תקשורת. חדשות אמורות להביא את המציאות כפי שהיא ולא לעוות ולייצר מציאות אלטרנטיבית. החוק הזה מתחיל לעשות סדר בבלגן".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו