הערב: הכנסת ספר תורה לבית הכנסת הגר"א בשכונת מאה שערים – תל אביב

ספר התורה נכתב לזכרו של ראש בית הכנסת הצדיק הישיש רבי דוד זאובר זצ"ל, והיא תתקיים הערב, למחרת חג מתן תורה היום יום חמישי ז' סיון תשע"ז, בראשות רב בית הכנסת והשכונה הרה"ג רבי שלום גילרנטר שליט"א • ובאו כולם בברית יחד

תל אביב החרדית מתכוננת ברגשי גיל לקראת יומה הגדול, לא בכל יום נראים בחוצותיה של תלי אביב שמחת התורה כאשר שומרי התורה יוצאים לרחובות ומפזזים ומכרכרים סביב ספר התורה בכל עוז.

ספר התורה שנתב מעזבונו של הצדיק הישיש רבי דוד זאובר זצ"ל שעמד בראש בית הכנסת למעלה מיובל שנים והנהיגו על דעת המייסדים ללא שינוי, שריד לדור דעה של יהדות הונגריה המעטירה, שנלב"ע ביום ד' שבט תשע"ה ולא השאיר אחריו זש"ק, ובצוואתו ביקש שיכתבו לעילוי נשמתו ספר תורה לעילוי נשמתו ולעילוי נשמתו בני משפחתו שעלו על המוקד בשנות הזעם בימי חודש סיון.

דמותו הבהירה של רבי דוד לא מש מזכרונם של חרדי תל אביב שהיה אב רוחני לרבים הצמאים לשמוע את דבר ה' אשר התדפקו על דלתות בית המדרש, ונשא אותם כאשר ישא האומן את היונק ולימדם תורה אמת, ועד היום בית הכנסת הגר"א הוא מבתי כנסיות היחידים בתל אביב שלא סגר את שעריו מיום הקמתו ומתקיימים שלוש תפילות ביום ושיעורי תורה מידי יום ביומו כולל שבתות וימים טובים.

בית הכנסת הגר"א נוסד ע"י הגאון רבי יוסף צבי הלוי זצ"ל אב"ד יפו חתנו של רבי נפתלי הרץ הלוי זצוק"ל תלמידו הגדול של רבינו קדוש ה' המהרי"ל דיסקין נ"ע, ובו נוהגים לפי מנהגי הגאון החסיד מווילנא נ"ע, רבי דוד זאובר זצ"ל הקים בבית הכנסת כולל הגר"א אשר בו שוקדים על תלמודם אברכים חשובים.

מעמד הכנסת ספר תורה תקיים אי"ה ביום חמישי ז' סיון תשע"ז למחרת חג השבועות בשעה 17.30 כתיבת אותיות בבית הכנסת "בית שלמה" – בראשות הרב אברהם ברוק שליט"א, רח' יונה הנביא 27 פינת הכובשים, בשעה 19.30 תצא ספר התורה בתופים ומחולות המון חוגג ואבוקות אור, דרך הרחובות: יונה הנביא, הכובשים, גאולה (ביתו של הרב זצ"ל), הירקון, לעבר בית הכנסת הגר"א רח' הירקון 24 תל אביב יפו.

זה לעומת זה – בשעה שהשבת נשרפת בתל אביב ונעקרים ממנה כל זכר למסורת ישראל ושייכות לעם היהודי, מכניסים ספר תורה חדש לבית הכנסת עזות חיה להמשכיות עם ישראל ונצח ישראל לא ישקר. גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה ולרומם קרן היהדות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שבטוח, לצערנו, שאת המראה המלבב כמו בתמונה שבראש הכתבה, לא יראו שם. וחבל…
תל אביבים, אף פעם לא מאוחר! הדלת עדיין פתוחה.
כל זמן שהנר דולק…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו