לפגוע בנתניהו דרך מנדלבליט: המאמר שרה"מ הפיץ לתומכיו ברשת

ראש הממשלה שיתף אמש מאמר ארוך מאתר 'מידה' שבמרכזו הטענה כי מאחורי ההפגנות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה והלחץ הציבורי על גורמי אכיפת החוק עומדים ארגונים קיצוניים שמעוניינים לבצע "פוטש" • למאמר המלא

בשבועות האחרונים הפך הרחוב הסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יעד להפגנות של תומכי האופוזיציה נגדו. המפגינים מוחים על הסחבת והטיוח – לטענתם – בהם נוקט היועמ"ש בכל הקשור לחקירות בעניינו של ראש הממשלה.

אמש פרסם ראש הממשלה בחשבון הרשמי שלו קישור למאמר מאתר 'מידה', מאמר שעוסק במחאות נגד מנדלבליט ומבקש לטעון כי מאחורי המחאות הללו עומד הניסיון לבצע הפיכה שלטונית. לא פחות.

"ההפגנה במוצאי שבת נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסמנת עליית מדרגה בניסיון הפוטש של השמאל נגד הממשלה הנבחרת. אחרי שבועות ארוכים של הפגנות, הצטרפו לפעילים הקבועים קבוצה גדולה של אנרכיסטים ופעילי שמאל קיצוני, שרבים מהם, כמה מפתיע, קשורים לעמותות 'הקרן החדשה לישראל'", נאמר בתחילת המאמר עליו חתום העיתונאי גלעד צוויק.

צוויק מפרט: "במהלך ההפגנה, שהתקיימה ללא אישור המשטרה, מנעו השוטרים מהמפגינים את כניסתם לרחוב מגוריו של מנדלבליט. בשל התפרעות המפגינים, המשטרה נאלצה לעצור 14 מהם. "המפגינים באו בכוונה ברורה להיעצר", אומרת ל'מידה' הפעילה החברתית שפי פז, שנכחה בהפגנה. "מהרגע הראשון הם התגרו בשוטרים, דיברו במגפון ואמרו כל הזמן 'בואו למנדלבליט', למרות שהם ידעו שיש צו שאוסר להתקרב לאזור הבית שלו. בתור פעילה חברתית מנוסה שיודעת לזהות כששוטרים נוהגים באלימות, אני חייבת לומר שהשוטרים היו מאוד נינוחים ועשו מאמץ מעל ומעבר כדי לא להגיב לפרובוקציות. בסוף המפגינים השיגו את מה שרצו, חסמו את הכביש ונעצרו. עבורם להיעצר זה כמו לסמן 'וי' על הקת של הנשק".

בסרטון מההפגנה, שצולם על ידי פז, ניתן לראות כיצד קציני המשטרה מבהירים למפגינים כי מדובר בהפגנה לא-חוקית, ובהמשך כמעט מתחננים בפני המפגינים שלא להיגרר לפרובוקציות. "איזו טעות", אומר קצין המשטרה למפגינים, ומזהיר אותם מפני יגאל רמב"ם, הנחשב לפעיל רדיקלי במיוחד. "הבן-אדם הזה, אני מכיר אותו, הוא יסבך אתכם", אומר השוטר לפעילים בהתייחס לרמב"ם, שהיה אחד הפעילים המרכזיים במחאה החברתית בקיץ 2011".

יועץ משפחתי? בנאום מפורט ומנומק דחה מנדלבליט את הטענות נגדו

צוויק מדגיש כי "רמב"ם אינו סתם פעיל 'רדיקלי', אלא איש שמאל קיצוני, שביולי האחרון נעצר לאחר שהשליך גז מדמיע לעבר מפגינים למען אלאור אזריה. לאחר התקיפה, התגאו רמב"ם וחבריו בפעולתם תוך שהם מדגישים כי "הצבא הוא רוצח". גם בהפגנה במוצ"ש לא התרשמו המפגינים מהאזהרות, ובסופו של דבר רמב"ם נעצר. הוא אמנם אומר ל'מידה' כי "מגוחך לטעון" שביקש להיעצר על-ידי המשטרה, אבל כפי שניתן להתרשם מציוציהם של רמב"ם וחבריו, מעצר עבורם הוא אות כבוד וסימן להפגנה מוצלחת".

בהמשך המאמר קורע צוויק את המסכה מעל פניהם של עוד כמה מכוכבי המחאה: "יד ימינו של רמב"ם, שנעצר עמו בהפגנה, הוא ערן בריל, שגם הוא היה מראשי מחאת האוהלים. נטייתו של בריל לאלימות מילולית ופיסית ידועה ומתועדת. "אני יורק על אנשים", התגאה בריל והוסיף כי הוא יורק על "אנשים שמגיע להם שיחתכו להם את הראש". בהמשך הסרטון אמר בריל כי היריקה היתה "הנחה מאגרוף". האלימות הבוטה והשפה המשתלחת הזו לא הפריעו ל'קרן החדשה לישראל' להציג אותו כנציג "דור צעיר של שינוי חברתי". עם כאלו פעילים, איזה סוג של "שינוי חברתי" בדיוק מבטיחה לנו הקרן? לתורמים הפתרונים.

פעילה רדיקלית נוספת שהגיעה לשטח היא סיגל אביבי, ממנהיגות מאבק המסתננים בדרום תל-אביב. כפי שפורסם ב'מידה', אביבי כינתה את ישראל "מדינת אויב" ותיארה אותה כ"ישות שטנית" ש"הגיעה שעתה להיעלם". בנוסף, היא משתפת פוסט בו מכונה ראש הממשלה נתניהו "פסיכופת" ולדעתה "ההיסטוריה הציונית מלאה בפושעים כדוגמתו". יולי נובק, מנכ"לית 'שוברים שתיקה' לשעבר, נכחה גם היא בהפגנה, יחד עם אבי בלכרמן, המפעיל את דף הפייסבוק 'חדר המצב – צדק חברתי', השופר של פעילי המחאה החברתית. גם אור-לי ברלב, מהפעילים הבולטים של מחאת הגז הייתה במקום.

את מטרתם של אוסף האנרכיסטים הרדיקליים המלבב הזה ניסח ברק כהן, מי שגידף את מירי רגב ובני משפחתה לפני כחודש, בפוסט ארוך בפייסבוק: "לחברים ולחברות שלי אין שום בעיה עם שחיקת האמון במוסדות השלטון, ההיפך אנחנו מעודדים ומפרים את חוסר האמון הזה". המטרה שלהם ברורה: לעשות הכל כדי שיוגש כתב אישום נגד נתניהו.

עובדות מול פרשנות: הדילמה הגדולה של אביחי מנדלבליט

מסתננים, מתווה גז, שוברים שתיקה וצדק חברתי – זה נשמע כמו סדר היום המובהק של 'הקרן החדשה לישראל'. האם הקרן מגויסת שוב במאבק שנועד להפיל את נתניהו? התשובה חיובית. טביעות אצבעותיה ניכרות. מלבד כל פעיליה שהיו בהפגנה, נזכיר כי כבר לפני כחודשיים תלה ארגון הקרן 'זזים' שלטי חוצות בפתח-תקווה, כדי ללחוץ על היועץ המשפטי מנדלבליט. גם עמוד הפייסבוק של הקרן מלווה את החקירות מזה כחצי שנה, בניסיון ללחוץ על מערכת אכיפת החוק. בנוסף, ארגון נתמך הקרן 'האגודה לזכויות האזרח' פנה אתמול למשטרה בדרישה שתתיר למפגינים להפגין בשכונת מגוריו של מנדלבליט".

גורמים נוספים שחברו למאבק הם פוליטיקאים מסיבות האופוזיציה. :"לכל אלו נוספים המובילים הקבועים של ניסיון הפוטש בשמאל. בהפגנה השתתפו לא מעט פוליטיקאים כמו אראל מרגלית, איילת נחמיאס ורבין, מיכל רוזין, ומיקי רוזנטל, שאמר בעבר: "גורלו של ראש הממשלה הזה לא ייחרץ בבחירות, זאת תהיה החלטה משפטית", וכי "בין המלצת המשטרה לכתב אישום עדיין עומד היועמ"ש".

לקלחת נוסיף את המפגין הסדרתי נגד מנדלבליט, אלדד יניב, שכבר חשף את שיטת הלחץ שלו על היועמ"ש באמצעות רביב דרוקר, שבמקרה או שלא מפרסם היום ב'הארץ' מאמר על ההפגנה בפ"ת תחת הכותרת "ומנדלבליט שותק" – ככל הנראה כדי להעצים את לחץ השמאל על היועמ"ש.

הפוליטיקאים, ארגוני הקרן, אנשי התקשורת, הפעילים הרדיקליים – כולם יחד מתלכדים כדי לשדר לאביחי מנדלבליט מסר אחד: אם תחליט שאין כתב אישום, נצלוב אותך ציבורית. ולעזאזל שלטון החוק".

אם לא די בכך, גם רה"מ הכושל בתולדות ישראל קפץ על העגלה. צוויק כותב: "כעת גם מסתמן מוביל פוליטי למאבק: אהוד ברק, שאמר רק לפני ארבעה חודשים: "האופוזיציה האמיתית בישראל היא אני, דרוקר ואלדד יניב". אותו ברק פרסם השבוע סרטון שבו הצהיר בתקיפות ש"המאבק עוד לא החל". הוא תוקף את אמינותה של מערכת האכיפה וטוען שהחקירות "נמרחות לאין קץ" ואף "חלילה מטויחות". ברק מגן על האנרכיסטים שהפגינו במוצ"ש, שלדבריו "באו למחות על המריחה והטיוח".

'הקרן החדשה לישראל', אהוד ברק ופעילים רדיקליים המשלבים ידיים כדי להפיל את נתניהו – כל זה קרה כבר ב-1999. אז זה הצליח להם, וברק כנראה מתגעגע".

לטענתו, "האמת היא שאהוד ברק אינו אותו ברק. אז הוא היה ממלכתי ורציני יותר. כיום הידרדרותו ניכרת. כעת הוא יוצא כאחרון הפעילים הסהרוריים נגד משטרת ישראל ש"עוצרת מפגינים תוך שימוש באלימות", וקורא למרי עממי של השמאל: "איפה מנהיגי האופוזיציה? איפה הנוער הנפלא שלנו שחרד לעתידנו ולנורמות העולות מהמסכת הזאת?" ברק זועק וקורא ל"נוער העבודה ומרצ, הסטודנטים, צעירי הקיבוצים והמושבים" ולפעילי המחאה החברתית: "להיאבק". חוסר ההיענות של הציבור להצטרף להפגנות הוא מבחינתו "חרפה" ש"תדבק בכולנו"".

"אבל ברק טועה: החרפה כבר נדבקת, ואין לאן להוליך את הבושה. לאיזו דמות מגוחכת הפך ראש ממשלה לשעבר בישראל, שמשתף היום פעולה עם הקיצוניים שבארגונים וההזויים שבפעילי השמאל כדי לפעול נגד שלטון החוק ולקבל כותרת. עצוב", מסיים צוויק את המאמר.

טראמפ, חקירות וסיגרים: הקונספרציות שמאחורי ההתנהלות של נתניהו

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השמאל הקיצוני הוא נורא ואיום, אבל גם הימין הקיצוני הוא גרוע וגם החרדיות הקיצונית גרועה ביותר. כל הקצנה גרועה.

דיי לטיוח חקירות ביבי
למה רק את דרעי אפשר לחקור ולהתעלל ואת ביבי אסור ??????
מה קרה? כבר יש ראש ממשלה (מהשמאל מהשמאל ) שיושב
אז מה בגלל שהוא ימין הוא זכאי ????????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו